Kleutergroepen

Eten en drinken

Iedere dag rond 10 uur en om 12.00 uur gaan de kinderen samen met de eigen leerkracht iets eten en drinken. Hiervoor nemen de kinderen wat te eten en te drinken mee. Graag het drinken in een beker/bidon en de lunch in een trommel: we willen graag de hoeveelheid plastic afval verminderen.
Voor de kleine pauze kunnen de kinderen bv. wat (schoongemaakt) fruit, crackertjes of een ‘granenkoek’ meenemen.
Voor de grote pauze nemen de kinderen een boterham en wat drinken mee.

De kinderen mogen géén snoep meenemen naar school. Meegebracht snoep nemen de kinderen aan het einde van de dag weer mee naar huis.

Gym en spel

We maken, zeker bij slecht weer en kou,veel gebruik van de gymzaal. Vooraf aan de gymles moeten de kinderen zich omkleden. Het is dus erg handig als de kinderen zichzelf kunnen aan- en uitkleden.

Speelgoed

We hebben op school de regel dat er geen speelgoed van thuis meegenomen mag worden naar school. Dit om te voorkomen dat iets kwijt raakt of stuk gaat.
Een uitzondering op deze regel is iets meenemen na een verjaardag of na Sinterklaas. De school is dan echter niet verantwoordelijk voor kwijtraken of beschadiging.

Boeken mogen wel meegenomen worden naar school (voorzien van naam).

Contact ouders-leerkrachten

Wij vinden een goed contact tussen ouders en leerkracht erg belangrijk.
Voordat jullie kind op school start, vindt er ongeveer 4 weken voor de eerste schooldag een intakegesprek met de groepsleerkracht plaats.