Vieringen

Verjaardag

Bij de verjaardag van uw kind wordt er in de klas uiteraard eerst gezongen. Daarna mag de jarige zijn of haar klasgenoten trakteren. Ook gaat uw kind bij elke leerkracht langs met een mooie, grote verjaardagskaart. De leerkrachten schrijven allemaal een leuke felicitatie op deze kaart. Zo heeft uw kind ook een leuk aandenken aan zijn of haar verjaardag op school.

Stokbroodbakfeest

Een jaarlijks terugkerende happening! Als afsluiting van, de in het begin van ieder schooljaar gehouden informatieavonden, organiseert de evenementencommissie het Stokbroodbakfeest.

Grote barbecues op het schoolplein, alle kinderen hebben een stok bij zich, waar de leerkrachten broodjes deeg omheen draaien (er gaan zo’n 1200 broodjes ‘over de toonbank’), veel ouders, oud-leerlingen, opa’s en oma’s, glaasje (alcoholvrije) drank erbij, kortom: een sfeervol en gezellig begin van het schooljaar.

Sinterklaas

Ondanks de drukke tijd voor deze Goedheiligman lukt het hem ieder jaar op of rond zijn verjaardag bij ons op school te komen. Na een hartelijke en feestelijke ontvangst bezoekt hij met zijn  Pieten de groepen 1 t/m 4 en tegelijkertijd vieren de leerlingen van de groepen 5 t/m 8 het surprisefeest.

Kerstmis

Voor alle groepen het ene jaar een kerstpodium (alle groepen verzorgen een kerstoptreden) of een kerstmusical voor de groepen 1 t/m 8. Het andere jaar een feestelijk en uitgebreid kerstbuffet in de eigen groep. Ook de betekenis van Kerstmis wordt vanzelfsprekend meegegeven op het niveau van de leerlingen.

Pasen

We starten de dag met een gezellig paasontbijt in de klas, tikken eitje en doen leuke paasactiviteiten. Soms combineren we deze dag met de meester- en juffendag. Je mag dan ook altijd verkleed komen!

Koningsspelen

Ieder jaar doen wij mee met de koningsspelen. Zowel de onder- als de bovenbouw gaan in kleine groepjes leuke sportactiviteiten doen. we worden daarbij geholpen door leerlingen van het Christelijk Lyceum.