Op weg naar een High Performing School

vrijdag 23 september 2022

Op weg naar een High Performing School

Afgelopen jaar zijn we gestart met een tweejarig traject om High Performing School te worden.

Wat betekent dat nu eigenlijk?

Eenvoudig gezegd betekent het dat onze school op weg is om een goede lerende organisatie te worden (PLG-Professionele Leer Gemeenschap)

HPS is een veranderprogramma waarin we voortdurend op zoek zijn naar verbetering en naar het beste onderwijs voor onze leerlingen. Dit doen vanuit een duidelijke visie op leren en we gebruiken de wetenschap als basis. We zijn koersvast en waaien niet mee met alle winden in onderwijsland. Op een HPS werken vakmensen die iedere dag reflecteren op wat er beter kan en twee keer per week samen werken in een leerteam. Daar zijn we voortdurend bezig om samen na te denken hoe ons onderwijs nog beter kan.

De komende tijd zullen we jullie steeds een beetje meenemen in dit proces en jullie elke keer wat meer informatie geven over waar me mee bezig zijn. Dat zal veel te lezen zijn in het bulletin, maar ook zullen we dit een thema-avond voor de ouders  houden over dit veranderprogramma.

#Kennis vergroot je wereld