Nieuws van de leerlingenraad

maandag 21 maart 2022

Nieuws van de leerlingenraad

Vanuit de leerlingenraad

In de afgelopen periode is leerlingenraad bezig geweest om de boekenkasten in de klas gevuld te krijgen met mooie, interessante boeken. Zij hebben een onderzoekje gedaan in hun eigen klas naar wat de kinderen van hun klassenboekenkast vonden. Daarna is er een inzamelingsactie van gebruikte boeken geweest. Die ingeleverde boeken zijn uitgezocht en verdeeld over alle klassen. Ten slotte mocht de leerlingenraad van juf Nanda voor elke klas een gloednieuw boek aanschaffen. Nu zijn de boekenkasten weer gevuld met mooie boeken!

Dit is wat de leden van de leerlingenraad erover schrijven:

Olivier en Yupita (groep 7)

Hallo, Yupita en ik hebben een onderzoek gedaan over wat de kinderen van onze boekenkast vonden. Het gemiddelde cijfer was ongeveer 7,5. Van alle boeken die door kinderen waren ingeleverd hebben wij voor de bovenbouw boeken uitgezocht. Sommige kinderen namen hun eigen boek mee. Later mochten wij ook een paar nieuwe boeken bestellen samen met juf Celeste. Deze week komen de nieuwe boeken binnen. Dan moeten Yupita en ik ze presenteren in de klas.

Theun (groep 6):

Nou, ik ben naar de hal gegaan en heb kinderen uit mijn groep gevraagd wat ze vinden van onze boekenkast. Het meeste van de cijfers was een 6. En ik heb ook gevraagd welk boek ze graag wilden. Het meest gevraagde boek was Dog Man en De regels van Floor.

Daantje (groep 5)

Ik ben Daantje en ik zit in de leerlingenraad en we hebben samen een boeke onderzoek gedaan met zen alle hebben we één boek voor iedere klas op school ik ben langs de tafels gegaan.

Edith (groep 8):

We hadden een vergadering over hoe we nieuw boeken konden krijgen en iemand had het idee om een boekweekactie te houden. Juf Celeste stuurde een berichtje naar alle ouders, dat als je boeken hebt die je niet meer wilt kan je ze aan school geven.

Bij de volgende vergadering gingen we de boeken bekijken en uitzoeken bij welke groep ze horen. Daarna brachten we ze naar de klassen.

De volgende vergadering gingen we online boeken kopen voor alle groepen. Voor mijn groep heb ik het boek Het verlangen van de prins uitgekozen. Het boek gaat over een jongetje genaamd Lodewijk. Hij zit vast op een boot en verder ga ik niet vertellen…