We zijn weer gestart

vrijdag 12 februari 2021

De eerste twee weken na de opening van de school zitten er al weer op. En wat een bijzondere start zo met al die sneeuw. Het zag er prachtig uit, en de kinderen hebben ook super genoten van al die sneeuw. Groep 1-2 A, 3-4 en 7 zijn iets later gestart, maar vanaf woensdag was iedereen weer echt op school.

De kinderen van groep 7 en 8 dragen bij binnenkomst en vertrek allemaal keurig een mondkapje. Fijn hoor! Dat doen de juffen en meesters dan ook. In alle klassen is is deze week veel aandacht besteed aan de afgelopen periode van thuisonderwijs. Hoe hebben de kinderen dit ervaren? Wat was leuk, of minder leuk. Maar natuurlijk is er ook weer gewerkt aan rekenen, taal en lezen.

HVO, Spaans, en gastlessen gaan voorlopig nog niet door. Er mogen nog geen externen in de school. Alleen de vaste ondersteuners vanuit het samenwerkingsverband werken af en toe met de kinderen op school. De leerlingen van groep 9 volgen de lessen online.

Verder in dit bulletin meer informatie over ons “collaboration project” met El Sol Sience and Arts Academy en de Irvine University in Los Angeles.

Komende week mogen de kinderen alweer genieten van een week vakantie. Het lijkt prachtig weer te worden, de sneeuw en de kou lijken dan ook zo weer vergeten. In het bulletin staan ook de nieuwe marge-studiedagen vermeld, en ook de vrije dagen en vakanties zijn nog even op een rijtje gezet.

De rapporten zouden eigenlijk deze week meegaan, dat wordt nu voor alle groepen op 26 maart.

Een hele fijne, zonnige vakantie gewenst! We zien de kinderen weer op maandag 1 maart!