Nationaal Plan Onderwijs 2021

vrijdag 17 september 2021

Afgelopen voorjaar maakte de minsister bekend dat iedere school een bedrag krijgt om te besteden aan herstel en ontwikkeling van het onderwijs na en in Coronatijd. Het schoolteam  heeft een zorgvuldige scan/analyse  gemaakt hoe alle leerlingen ervoor staan. Aan de hand hiervan is er nagedacht   over passende interventies. Op de Berg en Bosschool is er gekozen voor een effectievere inzet van het onderwijs om kennis en vaardigheden van alle kinderen te versterken. Dit plan is in nauw overleg met de MR (Medezeggenschapsraad) vastgesteld en goedgekeurd.

Concreet betekent het dat alle groepen ergens in de week extra handen in de groep hebben, zodat er instructie in kleinere groepjes gegeven kan worden. Ook zal er met kleine groepjes extra geoefend worden op onderdelen die de leerkracht bepaalt. Deze instructiegroepjes zijn niet het hele jaar hetzelfde maar kunnen per periode wisselen. De leerkracht zal iedere periode van ongeveer 8 weken kijken welke kinderen iets extra’s nodig hebben.

Daarnaast is er geïnvesteerd in een aantal  digitale interventieprogramma’s zoals Rekentuin en Taalzee.  Van deze programma’s kunnen alle kinderen gebruik maken.