Fijne vakantie en aandacht voor quarantainerichtlijnen

vrijdag 30 april 2021

Vandaag hebben we het kunst- en cultuurproject afgesloten. De afgelopen weken zijn alle groepen bezig geweest met het maken van kunst, geïnspireerd door verschillende kunstenaars en kunststromingen. Van het resultaat is een leuke PowerPoint presentatie gemaakt die jullie via de mail hebben ontvangen.

Vandaag begint ook de meivakantie. De meeste gezinnen zullen dit jaar deze vakantie in Nederland vieren. We begrijpen dat er toch enkele gezinnen het voornemen hebben om naar het buitenland te gaan. Willen jullie goed checken wat de richtlijnen zijn bij terugkomst in Nederland. Meestal volgt er dan een thuisquarantaine voordat de kinderen weer naar school mogen. Willen jullie dit goed checken?

Na aankomst in Nederland gaat u meestal 10 dagen in quarantaine. U kunt zich op dag 5 na aankomst opnieuw laten testen om de quarantaineduur te verkorten. Voor uw reis naar Nederland kunt u de Quarantaine Reischeck gebruiken. Dit is een digitale checklist met de stappen die u moet nemen na terugkomst van uw (noodzakelijke) reis.

We wensen jullie allemaal een fijne vakantie toe!