Dag van de duurzaamheid Apeldoorn

vrijdag 5 oktober 2018

Woensdag 10 oktober is het de Dag van de Duurzaamheid. Er vindt in Apeldoorn een manifestatie plaats op het Zwitsalterrein. De activiteiten zijn vooral interessant voor bovenbouwleerlingen (vanaf groep 6). De manifestatie is op woensdagmiddag en interessant voor kinderen én volwassenen dus als je in de gelegenheid bent: geef de tip aan ouders en leerlingen!

De dag van de duurzaamheid Apeldoorn viert dit jaar zijn 5-jarig jubileum. Reden om opnieuw een manifestatie op het Zwitsal terrein te organiseren. Er zijn vooral actieve dingen te doen: onderzoeken, timmeren, bouwen, afval scheiden en ervaren.

De organisatie vertelt het volgende: “We gaan een zogenaamde rooktest doen en kijken hoe ‘lek’ het Ondernemershuis is. Bij ‘Precious Plastic’ ga je zelf plastic scheiden en een nieuw product ervan maken. Doe de Obstakelrun, scheidt je afval, bouw mee aan onze Recylce-Tree of bak pannenkoeken met een elektrische auto! Bekijk de t​echniek van de toekomst, ervaar de Electric Experience. Er is aandacht voor Virtual Reality, the Voice of your Life, Aikido en Techniek, de plastic soep en de manier waarop we naar afval kijken.”

Waar: Zwitsal Terrein, de Drieslag, Vlijtseweg te Apeldoorn.

Wanneer: 10 oktober van 13.30 uur tot 16.00 uur