Cursus ‘Schaken maakt je slimmer’ op de Berg en Bosschool

vrijdag 8 december 2017

Cursus ‘Schaken is leuk en maakt je slimmer’

Schaken is een leuk uitdagend spel.

Je leert spelenderwijs kritisch en creatief denken, problemen oplossen en plannen maken.

Je leert met elkaar overleggen en oefent zelfbeheersing: ‘Kijk eerst wat je tegenstander kan doen!’

Leerlingen van de Berg en Bosschool kunnen vanaf vrijdag 26 januari 2018 een cursus schaken volgen. De lessen zijn bedoeld voor zowel beginners als gevorderden uit alle groepen. De leerlingen hebben deels gezamenlijk les en deels gesplitst naar niveau. De lessen zijn gevarieerd. Kinderen spelen al vanaf de eerste les schaakspelletjes (minigames en/of partijtjes). Ook leren ze hoe ze thuis zelf kunnen schaken, onder meer via internet.

De lessen vinden van 15.15 tot 16.30 uur plaats op school.

Gediplomeerd schaakleraar Karel van Delft geeft de lessen. Hij wordt daarin ondersteund door ouders die als vrijwilliger meehelpen.

Voor alle informatie klik hier: 2017 12 05 Brief start cursus schaken Berg en Bosschool (1)