maandag 21 maart 2022

Beste lezers,

Vorige week was een mooie week voor de Berg en Bosschool. Op maandag werd de school vereerd met een bezoek uit Amerika van Dr. Cathery Yeh en dinsdag was de tweede dag van de audit voor onze school.

Naar aanleiding van het inspectiebezoek dat Leerplein055 in juni heeft gehad, is dit  één van de actiepunten uitgezet door het College van bestuur. Het doel hiervan is om  zicht krijgen van de onderwijskwaliteit op alle Leerplein055 scholen. Iedere school krijgt een externe audit, uitgevoerd door iemand van de PO-raad. Dit onderzoek ziet er ongeveer hetzelfde uit als een inspectiebezoek. Tijdens deze audit wordt er gekeken naar: wordt er goed lesgegeven, leren de kinderen voldoende, is er goed zicht op wat de kinderen nodig hebben en is de school (sociaal) veilig voor de kinderen.

Wat fijn om te horen dat alle  onderdelen bij ons op school ‘op orde’ zijn! Er wordt goed lesgegeven en er zijn meerdere onderwijsstandaarden als ‘sterk’ beoordeeld. De visie op leren en het organiseren ervan vanuit het traject High Performing Schools draagt daar zeker aan bij.

Het team heeft de laatste jaren erg hard gewerkt en kan trots zijn op dit resultaat. Natuurlijk blijft de school zich verder ontwikkelen richting HPS en VVTO-school. (Vroeg vreemde taal onderwijs-Engels)

Op maandag 21 maart heeft Dr. Cathery Yeh onze school bezocht. Dr. Cathery Yeh is werkzaam op de Chapman University van de Chapman University. Zij heeft ’s middags een workshop/lezing aan het team gegeven. Daarover meer verderop in dit bulletin.

Verder is er een inzamelingsactie voor de Oekraïne georganiseerd. Dat was een groot succes. Ouders en AC bedankt voor de snelle perfecte organisatie en de gulle giften door ouders en kinderen.