vrijdag 11 maart 2022

Beste lezers,

Inmiddels zijn we alweer een week bezig na de voorjaarsvakantie. De meeste Corona richtlijnen en regels zijn er op school af. Dat is erg fijn want we kunnen nu weer met alle groepen door elkaar werken en spelen. Ook hoeven de kinderen uit de bovenbouw geen mondkapjes meer op.

Helaas is de situatie in de Oekraïne in de vakantie ernstig verslechterd. Daarom hebben de meeste leerkrachten daar deze week aandacht voor gehad. In de bovenbouw is er gebruik gemaakt van o.a. de lesbrieven die de universiteit van Utrecht heeft ontwikkeld. Doel is om de situatie bespreekbaar te maken, maar ook om uit te leggen wat daar nu aan de hand is.

Gisteren kregen we het verzoek om de school beschikbaar te stellen voor een inzamelactie voor een aantal Oekraïense gezinnen die hier in de buurt worden opgevangen. Daar werkt de school natuurlijk graag aan mee en morenochtend is iedereen van harte welkom om spullen te komen brengen op school via de ingangen bij ge gymzaal. In het bericht hieronder lezen jullie er meer over.

Wat fijn dat we als ouders en school zo ook ons steentje kunnen bijdragen!