vrijdag 11 februari 2022

Beste lezers,

Afgelopen week sloeg Corona toe in groep 8 en ook in de onderbouwgroep A. Gelukkig heeft Marcel vanaf woensdag wel online les kunnen geven zodat de kinderen toch aan het werk konden. Maandag mogen ze gelukkig weer naar school.

Verder is er mooi nieuws te melden. In januari heeft de inspectie hier gekeken naar “zicht op ontwikkeling”. Dat was een ontwikkelpunt van de school na het bezoek van de inspectie in 2018. Zicht op ontwikkeling betekent dat de school de leerlingen zodanig volgt en begeleidt dat zij een ononderbroken ontwikkeling kunnen doorlopen. Hebben de leerkrachten de leerlingen goed in beeld, maken ze goede analyses van toetsen en stemmen ze vervolgens het lesaanbod daar goed op af? De afgelopen jaren heeft het team daar veel nieuwe kennis over opgedaan en hebben ze samen geleerd hoe je deze analyses maakt en hoe je dit op een goede manier vastlegt. De intern begeleider speelt hier een belangrijke rol in. De inspectie heeft geconstateerd dat we nu voldoen aan de inspectienorm. Dat betekent dat de Berg en Bosschool op alle inspectiestandaarden voldoende of hoger scoort. De kwaliteit van het onderwijs is op orde, de komende jaren is het doel dat er doorgegroeid wordt naar de standaard van High Performing Schools.