Bijles

dinsdag 30 september 2014

Zo nu en dan worden wij geconfronteerd met leerlingen die onder schooltijd, op initiatief van ouders zonder overleg met school, naar bijles gaan.
Het woord ‘bij-les’ zegt het al: les die erbij komt (en dus buiten de schooltijden) en niet in plaats van.
Indien deze leerlingen niet gediagnosticeerd zijn door bijv een orthopedagoog ea en het niet is op initiatief van school, is bijles onder schooltijd niet toegestaan en is er formeel sprake van ongeoorloofd schoolverzuim, hetgeen gemeld moet worden bij de afdeling Leerplicht van de gemeente Apeldoorn (die bij ongeoorloofd schoolverzuim proces verbaal opmaakt).
Een dringend verzoek van onze kant: altijd eerst overleg met school alvorens u uw kind bijles wilt laten volgen.
Indien uw kind om bijv medische redenen onder schooltijd weg moet: overleg met /melden bij de leerkracht en u moet uw kind in school ophalen en weer in school terugbrengen (dit om verzekeringstechnische redenen).
Als iedereen zich aan genoemde spelregels houdt voorkomt dit vervelende situaties.