berg-en-bos

Visitatie Engels

Op maandag 13 juni heeft Myrna Feuerstake onze school bezocht namens Early Bird. De organisatie van Early Bird geeft een landelijk keurmerk voor de kwaliteit van Vroeg Vreemde Talen Onderwijs Engels (VVTO). We kunnen melden dat Myrna Feurstake zeer enthousiast was over onze school, de kwaliteit van het Engelse onderwijs en beleidsplan Engels op onze school. Ze heeft hiervoor meerdere lessen bijgewoond in verschillende klassen, gesprekken gevoerd met juf Sanne als coördinator VVTO en leerlingen van groep 8. We zijn trots dat we het keurmerk mogen dragen en gaan verder met het ontwikkelen van Engelse lessen.

Schoolkamp Ossenzijl 2022

We hadden zoveel leuke dingen gedaan dat je erg moe was geworden!! We hadden de eerste dag fijn rondgekeken in het huis en alles op orde gemaakt. De tweede dag gingen we kajakken (maar liefst 14 km!!). Toen hadden we de avond waar iedereen ons op had verheugd!! De playback avond(bonte avond)!! Het was erg gezellig en het was erg grappig!! Toen de derde dag was aangekomen was iedereen al erg moe. Toen was het middag en gingen we naar het klimbos!! Toen we weer thuis waren toen zag je echt dat iedereen best moe was. Maar we hadden nog veel energie voor die avond want toen was het Hollandse avond!! Een heleboel meesters en juffen hadden toen meegedaan en het was echt zo gezellig!! Ik vind natuurlijk ook dat mijn team had gewonnen hoor!! Maar uiteindelijk was alles zo leuk en ik zou het nog zeker een keertje opnieuw doen.
- Philine, groep 8
Schoolkamp Ossenzijl 2022

De school is twee taalcoördinatoren rijker.

Op woensdag 15 juni hebben Carolien den Hertog en Myrna Kleefstra hun opleiding tot Taalcoördinator afgerond. Hier zijn wij trots op.
Het afgelopen jaar is er veel onderzoek gedaan en zijn er al verbeteringen doorgevoerd. Volgend jaar zullen wij hier mee verder gaan. Dan staat er onder anderen een cursus 'Zo leer je kinderen lezen en spellen' op ons te wachten, waarmee wij een boost willen geven aan ons technisch lees- en spellingsonderwijs. Daarnaast heeft begrijpend lezen onze volle aandacht.
De school is twee taalcoördinatoren rijker.

Schoolkamp groep 8

Vorige week gingen wij naar Ossenzijl. We hebben leuke dingen gedaan zoals: gekajakt, klimbos en fietsen. We hebben heel veel energie hierin gestopt en het was een fantastische week en we hebben leuk met elkaar samengewerkt. Bij de Bonte Avond werden er geweldige optredens gedaan. En er is een nieuwe hit gekomen: Modeshow. Iedereen gaat er helemaal los op. Daarna hadden we Hollandse avond. Op die avond deden een quiz in 3 verschillende teams. Dat was ook echt een fantastische avond. En daarna moesten we helaas naar huis.
- Pepyn, groep 8

Avondvierdaagse

Afgelopen week hebben 74 kinderen meegedaan aan de avondvierdaagse. Zij hebben voor deze knappe prestatie een medaille ontvangen. Ouders bedankt voor het meelopen en de organisatie bedankt voor het organiseren!
Avondvierdaagse

Taaldorp Groep 7&8

Dit schooljaar zijn onze stagiaires bezig geweest met het ontwikkelen van een Taaldorp om de Engelse taalvaardigheid van onze bovenbouwleerlingen op een leuke, interactieve manier te kunnen toetsen.

Op maandag 20 juni stond het Taaldorp klaar voor alle leerlingen uit groep 7 & 8. Ze brachten een bezoek aan de dokter, aten bij een restaurant, deden boodschappen bij de supermarkt, konden naar de bioscoop en kochten een treinkaartje op het station.

Er hing een gezellige sfeer en alle leerlingen hebben heel goed hun best gedaan, ook al was het voor sommigen heel spannend!

Het Taaldorp zal de aankomende jaren zeker terugkeren, waar mogelijk in samenwerking met leerlingen uit het VO.
Taaldorp Groep 7&8

Vakantielezen met CODA: Ga mee op reis!

Op de camping, in de tuin, aan het strand, op de trampoline of thuis op de bank: in de zomer kun je overal lezen - en met Vakantielezen van CODA wordt lezen extra leuk! Ga je samen met je kind(eren) mee op reis? Vakantielezen is een spannende ontdekkingsreis voor beginnende lezers uit groep 3 en 4. CODA biedt deze zomeractiviteit aan om samen met jullie het leesniveau van kinderen in de schoolvakantie op peil houden. Doe mee en maak kans op prijzen Op de website www.vakantie-lezen.nl reis je samen met je kind(eren) door zes landen zoals Dierenrijk, Sportmanië en Lachland. In elk land doe je opdrachten en probeer je de schat te vinden. En met deze digitale schattenjacht maken jullie ook nog eens kans op het winnen van een tablet of een andere leuke prijs. Meedoen aan Vakantielezen? Meld je als team aan op www.vakantie-lezen.nl Extra leuk! Kijk op www.coda-apeldoorn.nl/vakantielezen …
Vakantielezen met CODA: Ga mee op reis!