berg-en-bos
stokbrood
Beste lezers,

Wat was het weer fijn om gisteren samen met alle ouders en kinderen het stokbroodbakfeest te kunnen houden. Het weer was prachtig en we zagen heel veel blije kinderen. Deze traditie is normaal gesproken aan het begin van het schooljaar, maar door Corona kon het helaas twee jaar niet doorgaan. Na de zomervakantie willen we het nieuwe schooljaar dan ook graag weer starten met het stokbroodbakfeest. De datum zullen we snel in Parro zetten. Bedankt activiteitencommissie voor de organisatie!

Vorige week hebben alle kinderen in groep 8 de uitslag van de Cito-eindtoets gekregen. We zijn er trots op dat alle kinderen op het verwachte niveau hebben gescoord en soms zelfs beter dan dat. Ook dit jaar zijn de scores weer ruim boven het landelijk gemiddelde. Fijn om te zien dat ondank de lockdowns en Corona-perikelen de kinderen het zo goed hebben gedaan. Groep 8 is nu hard aan …
thumbnail_IMG_6121

Summer Camp Apeldoorn op de Berg en Bosschool

Ook dit jaar organiseert Engels voor Bengels weer een superleuk Summer Camp waarbij de kinderen uit groep 1 t/m 7 een hele week op een leuke en actieve manier met Engels bezig zijn. Het wordt in de eerste vakantie week gehouden: van maandag 11 t/m vrijdag 15 juli 2022. Voor meer informatie: https://www.summercamp.nl/home/

Of scan de QR-code.

eikenprocessierups-1560842704

Bestrijding Eikenprocessierups

Vanuit de gemeente Apeldoorn onderstaand bericht:
"Vanaf vandaag wordt gestart met de preventieve bestrijding van de eikenprocessierups op schoolpleinen middels een preparaat van een biologische bacterie welke in de eikenbomen wordt gespoten. Dit gebeurt in de regel buiten openingstijden van de school. Afhankelijk van het weer (regen en wind) hopen wij binnen 2 weken alle eikenbomen op scholen in de gemeente Apeldoorn te hebben behandeld. Mocht u vragen hebben, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met Bert Jan van Zetten (b.vanzetten@apeldoorn.nl) van de gemeente Apeldoorn."

Zelftesten Corona

Al enige tijd is het testbeleid rondom Corona gewijzigd. Na een positieve zelftest hoef je geen confirmatietest meer te doen bij de GGD.Het dringende advies aan leraren en leerlingen om twee keer per week preventief een zelftest te doen is vervallen.
Wel blijft het advies om bij klachten een (zelf)test te doen. Het blijft daarom mogelijk om via school zelftesten voor de kinderen aan te vragen als dat nodig is. We delen ze niet meer wekelijks uit, maar mochten jullie toch een zelftest nodig hebben om jullie kind te testen, stuur dan even een berichtje via Parro naar de leerkracht. We kunnen dan twee zelftesten meegeven. Deze zijn gratis.