berg-en-bos

Wij wensen iedereen een fijn en zonnig Pinksterweekend toe!

Trots op de CITO-einduitslag van groep 8!

Vorige week hebben de kinderen in groep 8 de einduitslag van de Cito-toets ontvangen. Wat een mooie scores hebben de kinderen behaald! We zijn trots op de kinderen.
De groep heeft een gemiddelde score van 540.8 behaald.

Referentieniveaus
Taal en rekenen zijn belangrijk. Ze bepalen of je goed kunt meekomen op de middelbare school en daarna. Daarom meet de Centrale Eindtoets welk referentieniveau jij beheerst (1F/1S/2F). Een referentieniveau geeft aan wat je kan op het gebied van taal en rekenen. Dat meten van de referentieniveaus is verplicht. Dat is in een wet afgesproken.

Referentieniveau voor groep 8
Als je aan het einde van groep 8 referentieniveau 1F hebt bereikt, dan beheers je taal en rekenen voldoende. Als je referentieniveau 1S of 2F hebt bereikt, dan beheers je taal en rekenen zelfs nog beter.
De 1F score (Fundamentele score) is door 100% van de leerlingen behaald op zowel rekenen, taal als begrijpend lezen. Daarnaast heeft 85% van de leerlingen ook het 1S of 2F referentieniveau behaald.
Op landelijk niveau heeft bijvoorbeeld op rekenen maar 46% van de leerlingen dit behaald. We zijn dus enorm trots op de resultaten van onze school dit jaar.

Even voorstellen: nieuwe leden MR

Mijn naam is Mirjam Boon en ik woon sinds een paar jaar met mijn gezin in Apeldoorn.
Ik ben de moeder van Avital (groep 5) en Sharon (groep 2). Ik ben werkzaam als NT2-docent.
Sinds kort ben ik ouderlid bij de MR en denk ik mee over zaken die voor school en/of kinderen en ouders van belang zijn.
Tot ziens bij school!

Goedendag,

Sinds januari 2023 zitten onze kinderen in groep 5 en groep 6 van de berg en bosschool.
Onze jongste start in eind 2023 in groep 1.
Ik ben pedagoog en werk o.a. als adviseur leren en ontwikkelen in de kinderopvang en het onderwijs.
Hieruit spreekt mijn grote passie: het bijdragen aan de ontwikkeling en het welbevinden van kinderen.

Ook op de vorige school heb ik 2,5jaar in de MR gezeten.
De samenwerking in de MR tussen ouders, leerkrachten en de school spreekt mij aan omdat we samen meer voor onze kinderen kunnen betekenen.
Ik verwacht de MR met een frisse blik en veel energie te kunnen versterken door mee te denken en mee te helpen.

Groeten Mariza
ONZE BEROEMDE BUITENSPEELDAG.
Woensdag 14 juni van 13.00 tot 16.30 uur op de Loseweg bij de voormalige Koningin Julianaschool.

Eindelijk is het weer zover:
De geweldige buitenspeeldag is er weer in Apeldoorn Noord. Avontuurlijke spelmiddag voor alle basisschoolkinderen uit de buurt van de Naald. En de kleinere brusjes zullen zich ook vermaken!

Er is zoveel te doen! Voor iedereen!
Een sweeper waar je met zijn vieren op kunt springen. Daag je vrienden uit om achter mekaar om te vallen van het lachen. Of samen snel over de grote hindernisbaan of in de zweefmolen?
Voor kleinere kinderen hebben we speciale spelletjes en is er een apart springkussen.
De ballonnenclown maakt de mooiste dieren en zwaarden. Je kunt geschminkt worden, maar misschien moet je wel even wachten. Dan kun je eerst wat popcorn halen of toch een cakeje versieren.

En wie haalt het eerst de top in de 7 meter hoge klimtoren met een professionele begeleiding?

Dan nog allerlei oud Hollandse spelletjes, zwaard vangen, een ridderspel en
andere kleine spelletjes.

Een heerlijke middag buiten spelen voor iedereen uit de buurt.
Alles is gratis en je mag iedereen meenemen!

Agenda tot de volgende vakantie:

za 27 mei t/m di 30 mei
di 6 jun t/m vr 9 jun