berg-en-bos

Pasen in de klassen

Dankzij de nieuwe paascommissie werd ons paasontbijt een waar succes!
De paascommissie draagt zorg voor de boodschappen van het paasontbijt en het versieren van de school. Wat hebben we gesmuld van de broodhaantjes, mini broodjes/bolletjes en genoten van de eierzoektocht voor de onderbouw.
De voorbereidingen verliepen soepel dankzij de Albert Heijn, (Asselsestraat, Apeldoorn) die zorgde voor een mooi prijsje en het regelen van de voorgekookte eieren bij een ander filiaal. Binnenkort gaat dit filiaal weer volledig open. Een beetje reclame is wel op zijn plaats.

Wij wensen iedereen een fijn paasweekend!
paashaas
Op zaterdag 18 maart was de jaarlijkse Scholierencross in het Ordenbos. Er doen heel veel scholen en kinderen aan mee. Wel 26 scholen en 1100 kinderen! De Berg en Bosschool was er ook met een groep kinderen. Kinderen van groep 3 t/m 8 mogen meedoen. De jongsten lopen 800 meter, de iets ouderen 1000 meter en de oudste groepen rennen 1200 meter. Het is een best pittig parcours door bosgebied met verschillende ondergronden. Jongens en meisjes hebben ieder een eigen run. Na een echt startschot mogen ze dan los. Soms valt er iemand in de grote startgroep, maar ze staan meteen op en gaan zo hard als ze kunnen naar de eindstreep. Langs het parcours staan veel supporters je aanmoedigend toe te roepen.
De start kon niet beter, Lou uit groep 3 wist als eerste over de finish te komen. Merle uit groep 3 kon niet achter blijven en kwam als tweede binnen. Wat een snelle kinderen zitten er bij ons in groep 3!
Diede uit groep 7 kwam later op de dag ook als tweede over de streep. Jessy uit groep 8 kwam als negende binnen. De andere kinderen hebben ook zo hard als ze konden gelopen. Het was een gezellige sportieve middag. Veel ouders die kwamen aanmoedigen zodat ze nog gemotiveerder waren om harder te lopen.
Ouders die deze middag hebben meegeholpen; hartelijk dank.
Scholierencross

Nieuws uit de groepen

Dansen in de groepen 5

Iedere vrijdagmiddag werd er geoefend in de gymzaal om de danspasjes aan te leren van de Rumba en de Cha Cha Cha.
Op donderdag 16 maart was de voorronde in de dansschool voor alle groepen 5 van de basisscholen in Apeldoorn.
De finale vond afgelopen zaterdag 25 maart plaats in de studio van Gerrit. Het was er best warm.
Iedereen heeft het voortreffelijk gedaan. Eveline en Klaas zaten in de C-groep en hebben de finale gehaald. Ze zijn zelfs 4de geworden!
Een hele prestatie van iedereen!
processed-f926e596-dcdb-4660-aab1-b6d830d85554_qB12z5cI

Voorstellen Yvette Schut

Schoolmaatschappelijk werkster basisonderwijs bij Stimenz
Mijn naam is Yvette Schut en ik ben de schoolmaatschappelijk werkster bij basisschool Berg en Bos.

Wanneer kun je als ouders/verzorgers terecht bij mij?
Soms maak je je als ouder/verzorgers zorgen over je kind. Je kunt daar altijd over praten met iemand op school, bijvoorbeeld met de leerkracht of de intern begeleider, maar ook kun je dan in gesprek gaan met mij als schoolmaatschappelijk werkster.
Je kunt mij benaderen voor vragen over de opvoeding en/of ontwikkeling van je kind, maar ook wanneer je je zorgen maakt over het gedrag van je kind zoals lusteloos of juist overactief; moeite hebben met het uiten van emoties, het aangaan van contacten met leeftijdsgenoten of bijvoorbeeld pesten. Ook kun je met vragen over echtscheiding, financiën, sporten en/of activiteiten in de buurt bij mij terecht.
Mocht u een vraag hebben, graag iets willen delen of even willen kennismaken, dan is dat natuurlijk mogelijk. Neem dan gerust contact op met mij en dan plannen we een moment in. U kunt mij bereiken via telefoonnummer: 06 52050640 of per mail via: y.schut@stimenz.nl

Vriendelijke groet,
Yvette Schut
Schoolmaatschappelijk werkster