berg-en-bos

Vrijdag 17 maart hebben juf Sanne en juf Rachel officieel hun pabo-diploma getekend! Dit gebeurde op het Saxion te Deventer in het bijzijn van vrienden, familie en collega’s. Beide kregen een persoonlijke tekst van hun studieloopbaanbegeleider om vervolgens een handtekening te zetten onder hun diploma. De middag werd afgesloten met een hapje en een drankje.
WhatsApp Image 2023-03-17 at 16.35.54

Nieuws uit de groepen

Groep 8 bezoekt het New Tech Park

IMG-20230324-WA0003
Afgelopen woensdag zijn de leerlingen van groep 8 naar het New Tech Park geweest. Het thema voor deze werkmiddag was 'duurzame energie'. Op school hadden de kinderen al 'zonnebootjes' gemaakt. Een bootje laten varen op zonne-energie mbv een klein zonnepaneeltje. In het New Tech Park hebben ze autootjes laten rijden op waterstof en kennis gemaakt met een 'stroomkring'. Kortom, een zeer geslaagde middag!
IMG-20230324-WA0002

Kunst in de onderbouw

20230308_114538
De kleuters gaan weer aan de slag met een nieuw thema. Na de ruimte te hebben ontdekt gaan we nu leren over Rembrandt, Van Gogh en Vermeer. We gaan aan de slag met het thema: Kunst! We hebben als start van het thema een bezoek gebracht aan het Kröller-Müller museum in Otterlo. Daarnaast zullen we veel mooie kunstwerken maken die we kunnen ophangen in ons eigen museum. Voor ons eigen museum gaan we ook entree vragen en kaartjes verkopen. Zo maken de kinderen weer op een andere manier kennis met getallen en geld. Verder komt Arie Kanarie langs met nieuwe letters en zullen we een heuse voorstelling oefenen. Hiervoor zullen de papa's en mama's van de kinderen nog een uitnodiging krijgen. Tot slot leren we met Engels alles over kleuren en vormen. We gaan er een kleurrijk en creatief thema van maken!
Ook groep 3 en 4 sluiten zich aan bij het thema kunst en zullen de komende tijd zich verdiepen in verschillende kunsttechnieken. Ook zij sluiten het thema af met een museum, hierover later meer!
Op 18 april aanstaande geeft het samenwerkingsverband een ouderavond Passend Onderwijs. Onder de knop vindt u de uitnodiging.

Agenda tot de volgende vakantie:

do 30 maart
woe 5 april