berg-en-bos
Beste lezers,

De eerste schoolweek zit er alweer op! Regels en routines worden weer herhaald en de kinderen en de nieuwe juf of meester beginnen elkaar al wat beter te kennen. We zijn dit jaar met een gezellige start op het plein begonnen en daar kregen we veel positieve reacties op. Voor herhaling vatbaar dus! Het lijkt ons een mooie nieuwe traditie op de eerste schooldag.

Komend schooljaar zullen we steeds meer gaan communiceren via Parro. Dit is een wens die we steeds vaker van ouders ontvingen. Het bulletin dat jullie in het verleden ongeveer 1x per 14 dagen ontvingen, zal dan ook in die vorm verdwijnen. Dit jaar zal er elke 6-8 weken een bulletin verschijnen met vooral informatie over onderwijsinhoudelijke informatie en minder over de dagelijkse gang van zaken.

Een andere mooie traditie is het stokbroodbakfeest. Dit feest staat dit jaar gepland op vrijdag 15 september van 17.00 tot 19.00 uur. Schrijf het maar alvast in de agenda! We zoeken nog hulp hiervoor, aanmelden kan binnenkort via Parro.

Startgesprekken en informatieavond

Afgelopen schooljaar hebben we al met jullie gecommuniceerd dat we de samenwerking en communicatie met ouders graag willen verbeteren.

Dit jaar willen we starten met een individueel startgesprek in de eerste drie weken van het schooljaar. Zo leren jullie de leerkracht al wat beter kennen en andersom natuurlijk ook. Dit gesprek heeft een informeel karakter. Vragen stellen kan natuurlijk altijd, maar ook samen bespreken wat jullie kind graag wil bereiken of leren is prima.
Dit jaar hebben we er voor gekozen om in plaats van de informatieavond in september jullie een info-bulletin per groep te sturen. Hierin staat alle informatie over de groep van jullie kind. Als er vragen zijn kunnen jullie natuurlijk altijd bij de leerkracht terecht.

De standaard 10-minutengesprekken twee keer per jaar zullen we gaan vervangen door een communicatieplan op maat. ‘One size fits all’ vinden we niet meer van deze tijd als we het hebben over een goede samenwerking met ouders.

Met iedere ouder zal in het startgesprek worden afgesproken welke contactmomenten komend schooljaar worden ingezet. Altijd met het doel voor ogen: Wat is hierin het beste voor jullie kind en wat heeft hij/zij nodig.
Jullie verlaten dan ook het startgesprek met een concrete afspraak voor het volgende contactmoment. (dat kan ook een telefoontje, mailbericht of iets dergelijks zijn) Dit zal ook in het ouderportaal komen te staan.
Deze contactmomenten komen dus in plaats van de traditionele informatieavonden en tien-minutengesprekken.

Voorstellen nieuwe collega

Beste ouder(s)/verzorger(s),

Mijn naam is Marleen Out, 38 jaar, en vanaf dit schooljaar ben ik de nieuwe intern begeleider/kwaliteitscoördinator op de Berg en Bosschool. Hiervoor heb ik, met veel plezier, gewerkt als groepsleerkracht, intern begeleider en adviseur onderwijs en kwaliteit op scholen in Rotterdam en Zoetermeer. Een aantal weken geleden ben ik, samen met mijn man, van Berkel en Rodenrijs naar Deventer verhuisd. Ondanks dat een verhuizing veel tijd vergt zijn we al langzaam begonnen om de nieuwe omgeving te ontdekken.
Mijn vrije tijd besteed ik graag aan o.a.: wandelen, een goed boek lezen, yoga, tuinieren, uit eten gaan en tijd doorbrengen met vrienden en familie.
Na een warm welkom vorige week door de collega’s kijk ik ernaar uit om de kinderen en de ouders te leren kennen. De groepsleerkracht is uiteraard het eerste aanspreekpunt maar mocht u vragen hebben of kennis willen maken loop dan gerust even langs. Ik ben aanwezig op maandag, dinsdag en donderdag of per e-mail te bereiken op mout@leerplein055.nl
Beste ouders / verzorgers,

Mijn naam is Maarten Aldershoff, 39 jaar, getrouwd en trots op onze twee kinderen Meike (6 jaar) en Jurre (5 jaar). Na een loopbaan in HRM heb ik me omgeschoold tot leerkracht. Wellicht heeft u mij vorig schooljaar al eens zien lopen op het plein. Naast mijn eindstage heb ik namelijk ook meerdere keren ingevallen in verschillende groepen. Ook dit schooljaar bevestigt alweer mijn keuze voor het onderwijs. De kop is eraf waarin ik al veel inzet heb gezien, heel hard werken en een boel lol. Ik zie uit naar de rest van het jaar. Ik werk dit jaar op dinsdag t/m vrijdag in de groepen 6/7 en 8. Schiet mij gerust aan met vragen.

Vriendelijke groet,
Maarten
Aangenaam kennis te maken.
Mijn naam is Leonieke Beemer. Na jaren gewerkt te hebben in het vmbo, heb ik de overstap gemaakt naar het basisonderwijs. Daar heb ik rond 2006 ook al gewerkt en ik kom graag weer terug. In het vmbo gaf ik de vakken Engels en muziek en was ik mentor van een vmbo-basis 4 groep.
Ik heb drie kinderen in de leeftijden 23, 21 en 15 jaar. In mijn vrije tijd speel ik graag viool en piano, en ik maak graag mijn eigen kleding. Als er tijd over is wandel of fiets (wielrennen) ik, samen met mijn vriend.
Nu heb ik mijn plek gevonden bij groep 6 van de Berg en Bosschool in Apeldoorn en het belooft een fantastisch jaar te worden!