berg-en-bos

Nieuwe huisstijl en logo voor obs Berg&Bos

Behalve Leerplein055 krijgen ook alle scholen afzonderlijk een nieuw schooleigen logo. Het eerste overleg met de ontwerper heeft plaatsgevonden en binnenkort verwachten we de eerste concepten.
Natuurlijk vinden het belangrijk dat we ook de kinderen laten meedenken in dit proces. Wat een geweldige logo's en tekeningen hebben de kinderen gemaakt.
En wat fijn dat we ook een ouder hebben die hierin met ons meedenkt. Elvera (moeder van Vivièn en Lauren) is betrokken en denkt met ons mee.

Informatie over CITO Leerling in Beeld

De groei van uw kind in beeld, ons nieuwe leerlingvolgsysteem(CITO)

In januari starten we met de afname van de toetsen “Leerling in beeld”. Dit is het nieuwe leerlingvolgsysteem van CITO. Het afnemen van methode-onafhankelijke toetsen is één van de middelen die wij gebruiken om de ontwikkeling van uw kind goed te volgen. Voor meer uitleg hierover verwijzen we naar bijgevoegde informatiebrief.
De toetsen zullen in de ochtend worden afgenomen zodat het werkgeheugen nog niet belast is met informatie en de kinderen nog het meeste fris zijn. De toetsen worden afgenomen in de (uiteraard stille) klassen. Wij hebben ervoor gekozen om alle toetsen op papier af te nemen. In de week na de voorjaarsvakantie zal de leerlingrapportage van Leerling in Beeld met u gedeeld worden.

Meer informatie? Klik op deze link:https://www.bergenbosschool.nl/wp-content/uploads/sites/52/2024/01/de-groei-van-je-kind-in-beeld-uitleg-voor-ouders-leerling-in-beeld.pdf

Informatie over het nieuwe schoolplein

Beste ouders en beste buren,
In de eerste maand van het nieuwe jaar delen we een update over ons groene schoolpleinproject. Nu nog in de winter, maar met het voorjaar al snel in beeld, vragen we jullie om samen met ons dit groene droomproject te realiseren en onze buurt en het plein nog mooier voor iedereen te maken.

We weten inmiddels dat er gestart gaat worden met de werkzaamheden vanaf eind maart. We zullen jullie natuurlijk op de hoogte houden van alle fases en de vorderingen van de werkzaamheden.
We gaan de start vieren met een Pleinfeest voor alle kinderen en ouders! Schrijf de datum maar vast in je agenda:

vrijdag 15 maart van 17.00-19.00 uur.

Meer informatie volgt binnenkort via Parro.

Wat kunnen jullie verwachten van het nieuwe plein?

Stel je een schoolplein voor dat niet alleen een fantastische creatieve speelplek is voor kinderen tijdens schooluren, maar ook een fijne ontmoetingsplek voor de hele buurt na schooltijd. Een groen, duurzaam middelpunt, gemaakt van ecologische materialen. Met als doel niet alleen een superfijne speelplek te creëren, maar ook de biodiversiteit in onze buurt te vergroten.
We zijn bijna bij ons budgetdoel, maar hebben nog een laatste zet nodig om de begroting rond te krijgen.
Hoe Kun Je Helpen?
  1. Een Eenmalige Financiële Donatie: je kunt direct, zonder gedoe een eenmalig financieel gift overmaken naar de school via deze link:

Voor meer mogelijkheden om je steentje (of toestel) bij te dragen, klik op:

BHV herhaling

Afgelopen woensdag heeft het team een studiedag gehad. In de ochtend is het team bezig geweest met het trainen en oefenen van goede feedback geven, naar elkaar, naar ouders en kinderen. Wat is belangrijk in een gesprek en hoe kun je goede vragen stellen? Een zinvolle ochtend met veel goede oefenmomenten.
Daarna heeft een groot aantal leerkrachten weer de jaarlijkse BHV-herhaling gevolgd, zodat we weer up-to-date zijn. Wat fijn dat we op onze school zo'n groot aantal collega's hebben die BHV-geschoold zijn!
In maart gaan we weer een ontruimingsoefening met de kinderen doen, die we daarna goed gaan evalueren. In juni zal er ook nog een 'onverwachte' oefening zijn.