berg-en-bos
sint
Morgen is het zover! Sinterklaas komt weer in Nederland en dat betekent natuurlijk weer een groot feest! Op school besteden we hier ook zeker aandacht aan. We gaan onze schoen zetten en we hopen Sint en zijn pieten op 2 december te mogen ontvangen op school. Of hij komt is natuurlijk altijd spannend! In de onderbouw gaan we pepernoten bakken en de bovenbouw mag hun creativiteit loslaten op prachtige surprises. Daarnaast oefenen we natuurlijk gezellige sinterklaasliedjes en krijgen de kinderen pietengym van meester Bart.

Nieuws uit de groepen:

Bezoek Kröller-Müller Museum in de groepen 5!

Geschreven door Damian en Avital
4-594ba7d2eba04110aceade05226888a5
Weetje wat het leukste uitstapje is van Nederland:’Het Kröller-Müller Museum! Daar hebben ze schilderijen en beelden. Het Kröller-Müller Museum is een Nederlands museum voor moderne en hedendaagse kunst en is te vinden in het Nationaal Park De Hoge Veluwe in Otterlo. Het museum en het beeldenpark, zijn heel erg bekend met wel een half miljoen bezoekers per jaar. De meeste mensen komen natuurlijk kijken naar de vele werken van Vincent
van Gogh.Onze favoriet is het grootste beeld: Jardin d'émail door Jean Dubuffet. Dus je mag er ook zelf naar toe gaan.
6-92acf9b4a5264e84bf15eb1dcbb5618d

Techniekfetival in groep 7

Beste lezers,
wij en onze klas vonden het heel leuk bij het Techniekfestival!
We hebben verschillende dingen gedaan!
Onze klas vond de V.R. bril het leukst! We zaten allemaal in kleine groepjes en vonden het fijn om samen te werken. Soms kwamen we er niet uit en hadden we hulp nodig. Dan werden we ook geholpen. Wij vonden het dakpan leggen en het spijkerslaan het moeilijkst. We wisten niet hoe je de dakpan moest leggen. Lag hij goed, moest hij een stukje naar links of moest ie andersom. Bij het spijkerslaan sloeg een van ons op haar vinger en de ander sloeg ernaast. Je kon ook met een lijmpistool een vormpje maken. De ene had een ster gemaakt en de ander een sneeuwpop. De V.R. brillen vonden wij zelf ook erg leuk. De leukste was met graffiti en daarna eentje met blokken slaan en er was er ook één met wapens die je op moest pakken. Een andere leuke was eentje die we allebei als eerste hadden gedaan. Het was iets met stokjes, staafjes, lichtjes en andere bewegende voorwerpen.
Dit vonden wij een leuke herinnering en de rest ook. Groeten van twee kinderen uit groep 7 berg en bos school…..
Robin en Leia.
thumbnail_IMG_3649
thumbnail_IMG_3647
De Leerplein055-dag die afgelopen woensdag in Orpheus werd georganiseerd stond in het teken van ontmoeting, inspiratie en verbinding. Het thema van de dag was: Daar waar verhalen samen komen.
Ebel Jan van Dijk van Wij zijn Blend heeft de dag geleid vol enthousiasme en energie. Er was veel interactie met de zaal. Elk onderdeel werd ingeleid en afgesloten met livemuziek van de fantastische band The Blenders. In het programma kwamen verschillende verhalen van leerlingen, leerkrachten, directeuren en externe sprekers aan bod. Deze verhalen werden afgewisseld met muzikale optredens van enkele leerlingen en de band.
Na de lunch gingen we aan het werk met het maken van een shortmovie. Ebel Jan nam ons mee naar het podium van de grote zaal waar opnames gemaakt werden terwijl wij verschillende opdrachten deden. Afgelopen week waren al 5 collega’s uit de organisatie geïnterviewd. Deze interviews en de opnames van de middag hebben geleid tot een prachtig shortmovie over Leerplein055 en waar wij voor staan. We delen dit graag met jullie. https://vimeo.com/769162302
downloaden

Agenda tot de volgende vakantie:

28 november 2022
do 1 december 2022
vr 2 december 2022
woe 21 december 2022
vr 23 december 2022
Studiedag - leerlingen vrij.
19:00u - ASK voorstelling (groep 5 t/m 8).
Sinterklaasbezoek op school.
17:00u - Kerstdiner.