berg-en-bos
Afgelopen weken stonden in het teken van de Kinderboekenweek en het project natuur. In alle klassen is er gewerkt rondom het thema Gi-Ga Groen. Gisteren was iedereen van harte welkom in ons Gi-Ga Groen Museum. Leuk om te zien dat er veel belangstelling voor was. Al het gemaakte werk is tentoongesteld en bewonderd.
Centraal tijdens de Kinderboekenweek staat ook het lezen. In de groepen 5 t/m 8 is er een voorleeswedstrijd in de klas gehouden. De klassenwinnaars hebben de groepen 1 t/m 4 voorgelezen uit een prentenboek. Vanmiddag was de finale voor de groepen 5 t/m 8. Robin (groep 7) heeft deze finale gewonnen en gaat als onze schoolkampioen door naar de voorleeswedstrijd van Apeldoorn. Gefeliciteerd en veel succes bij de volgende ronde!
IMG-20221021-WA0011

Nieuws uit groep 8

Geschreven door Jason & Marente | 26 september 2022

We fietsen door de stromende regen maar we zijn niet van suiker, en we kwamen heelhuids aan bij technodiscovery. We kwamen binnen en het zag en er bijzonder uit, er was een boomhut en heel veel apparaten. Toen gingen ergens naar binnen, aten onze lunch en gingen al vlug aan de slag. We gingen aan een tafel zitten met een computer en een boekje.
Toen gingen in het programma scratch, en leerde programmeren. We maakte bijvoorbeeld een podium met instrumenten die echt geluid konden maken en een zangeres die echt kon zingen. Met soort van blokjes kon je echt dingen laten gebeuren. Je kon geluiden toepassen naar je eigen smaak en je instrumenten een eigen kleur geven, je eigen achtergrond toepassen en dingen laten bewegen. je kon iets zo lang laten doorgaan als je dat wou. En als je een vraag had kon je die stellen en hielpen de mensen je.
toen het uiteindelijk tijd was om gaan hadden we heel veel geleerd over programmeren.

We vonden dit een superleuke ervaring en we hebben veel geleerd!

Nieuws uit groep 5

De eerste periode in groep 5 zit er al op. Wat is er hard gewerkt! We hebben gemerkt de tafels hard nodig te hebben bij rekenen. We kunnen nu sommen maken als 4x50 en we hebben leren delen. Bij taal hebben we woorden met drie dezelfde letters op alfabetische volgorde leren zetten. We hebben geleerd wat voegwoorden zijn. Bij verkleinwoorden maken en een woord in meervoud zetten zagen we dat we daar ook onze spellingsregels bij nodig hebben. Bij spelling komen de spellingsregels steeds beter in ons hoofd. Naast al dat leren hebben we in de Kinderboekenweek ook een boswandeling gemaakt in park Berg en Bos. We hebben ons verwonderd over alle kleuren, dieren en vruchten die we vonden. Naderhand in de klas hebben we het nog gehad over paddenstoelen en het vallen van de blaadjes.
IMG-20221021-WA0000
IMG-20221021-WA0001
Eerder hadden we het al over een mangrovebos gehad. Als creatieve opdracht hebben we dieren hoofdmaskers gemaakt. Met hulp van een flink aantal moeders hebben we in verschillende lessen de onderdelen geknipt, gevouwen en daarna alles in elkaar geplakt. In ons museum stond de klas vol met tijgerkoppen en een aantal adelaarskoppen. Deze staan nu vast als middelpunt in de kamer thuis. De kinderen hebben hier vol enthousiasme hard aan gewerkt.Nu eerst een fijne vakantie. Daarna gaan we weer hard aan de slag.

Nieuws uit de groepen 1 en 2

In de groepen 1 en 2 waren de klasssen de afgelopen weken een ware jungle! De kinderen hebben geleerd hoe een jungle eruit ziet en welke dieren er leven. Groep 1 heeft getekend, gescheurd en gekleid. Er hebben zelfs nog een paar kinderen een krokodil gevouwen! Groep 2 heeft ook getekend en geschilderd met ecoline en waskrijt. De kinderen hebben ook een vogel gevouwen. Verder is er druk geoefend met tellen en letters. Het thema is afgesloten met een geslaagde tentoonstelling. Er kwamen veel ouders kijken in onze prachtige jungles! Wij wensen jullie een fijne vakantie!

Met korting naar 'Charlie and the Chocolate Factory' bij Orpheus

Speciaal voor Vriendjes van Orpheus en leerlingen van Vriendjesscholen kun je deze herfstvakantie extra voordelig naar een musical om van te smullen: Charlie and the Chocolate Factory! Het wereldberoemde boek Sjakie en de Chocoladefabriek van Roald Dahl komt naar het theater in een fijne familiemusical voor iedereen vanaf 8 jaar. Charlie and the Chocolate Factory vertelt een verhaal over de kracht van verbeelding, over dromen, over (groot)ouders en kinderen, over het stokje overdragen en vooral: over dat er altijd een kans op geluk is, hoe klein die ook lijkt te zijn. Deze nieuwe Nederlandstalige musical is van 19 t/m 30 oktober te zien in theater Orpheus.

Profiteer nu van maar liefst 50% korting op je tickets! Gebruik bij het boeken de kortingscode HERFSTVAKANTIE. Deze korting is geldig op de donderdag-, vrijdag- en zaterdagavond en is niet geldig in combinatie met andere kortingsacties en op reeds gekochte tickets.
Boek je tickets op www.orpheus.nl/charlie.

Charlie Vriendjesscholen Herfstvakantie aanbieding

Agenda tot de volgende vakantie:

9 november 2022
28 november 2022
do 1 december 2022
vr 2 december 2022
woe 21 december 2022
vr 23 december 2022
Studiedag medewerkers Leerplein055 - leerlingen vrij.
Studiedag - leerlingen vrij.
19:00u - ASK voorstelling (groep 5 t/m 8).
Sinterklaasbezoek op school.
17:00u - Kerstdiner.
Start Kerstvakantie

Fijne herfstvakantie!

We zien alle kinderen graag weer op maandag 31 oktober.