berg-en-bos
Beste lezers,

Vlak voor de voorjaarsvakantie is de ouderavond rondom het onderzoek naar de samenwerking tussen school en ouders geweest. Inmiddels is het team samen met de MR druk bezig geweest om een plan van aanpak te maken en zijn gaan we ook aan de slag met Peter de Vries. Graag nodigen we jullie dan ook uit voor een inspirerende lezing van Peter de Vries op maandag 3 april. Zet de datum maar alvast in de agenda. Peter is een expert op het gebied van ouderbetrokkenheid en het samenwerken tussen ouders en school. We verheugen ons dan ook enorm op de samenwerking met hem. Nadere informatie over deze inspirerende lezing volgt snel.

Willen jullie alvast wat meer weten over Peter? Neem dan even een kijkje op zijn website: https://peterdevries.nu/

In de loop van volgende week ontvangen jullie ook onze plannen rondom ouderbetrokkenheid. Daarnaast willen we graag vaker over thema's met jullie in gesprek. Over bijvoorbeeld thema's als burgerschap, sport op school, gezonde school, ouderbetrokkenheid. Ook daar informeren we jullie binnenkort concreter over.
Goed om nog even te weten: komende dinsdag 14 maart leggen we alle gevonden voorwerpen van dit schooljaar in de hal. Loop gerust even binnen om 14 uur als jullie iets missen. We zullen de kinderen zelf ook even de gelegenheid geven om te kijken. Na dinsdag zullen we de spullen wegdoen.( Leger des Heils)

Nieuws uit de groepen

Robin, groep 7, naar de voorleeswedstrijd van Apeldoorn

Hoe het was? Geweldig! Ik werd door een meneer genaamd Martin naar de zaal geleid. Ik was er als eerste. Mijn ouders, opa, oma en nichtje waren er ook bij. Er waren best veel stoelen en toen ik zag dat alle mensen er waren had ik door dat er echt geen enkele stoel leeg zou zijn. Heel veel mensen dus. Ongeveer zoveel mensen als 3 keer de klas. Ik was als 4e van de 11 aan de beurt en toen mijn naam werd genoemd stond ik op, hoorde een hard applaus, stapte op het podium en ging zitten op een grote groene stoel. Ik keek naar de juryleden. Het waren er 3. De kinderen die voor gingen lezen zaten op speciale stoelen. (met een kleur) Er zat een lief meisje naast mij en vroeg me allerlei dingen. Zoals: vind jij het ook spannend en heb je dit al vaker gedaan, zo ja vond je dat leuk? Het antwoord op alle vragen was ja. Ik vond het echt spannend, heb het wel wat vaker gedaan en vond dat superleuk! En dit vond ik ook heel erg leuk. Ik ben best trots op mezelf. :)
Geschreven door Robin, groep 7.
Robin voorleeskampioenschap

Kunst in de onderbouw

20230308_114538
De kleuters gaan weer aan de slag met een nieuw thema. Na de ruimte te hebben ontdekt gaan we nu leren over Rembrandt, Van Gogh en Vermeer. We gaan aan de slag met het thema: Kunst! We zullen als start van het thema een bezoek brengen aan het Kröller-Müller museum in Otterlo. Daarnaast zullen we veel mooie kunstwerken maken die we kunnen ophangen in ons eigen museum. Voor ons eigen museum gaan we ook entree vragen en kaartjes verkopen. Zo maken de kinderen weer op een andere manier kennis met getallen en geld. Verder komt Arie Kanarie langs met nieuwe letters en zullen we een heuse voorstelling oefenen. Hiervoor zullen de papa's en mama's van de kinderen nog een uitnodiging krijgen. Tot slot leren we met Engels alles over kleuren en vormen. We gaan er een kleurrijk en creatief thema van maken!
Ook groep 3 en 4 sluiten zich aan bij het thema kunst en zullen de komende tijd zich verdiepen in verschillende kunsttechnieken. Ook zij sluiten het thema af met een museum, hierover later meer!

Schakers nemen de beker mee naar Berg en Bos

IMG_20230309_071235
Iedere maandagmiddag is er op school schaakles onder leiding van meester Karel. De afgelopen maanden is er hard geoefend om mee te mogen doen aan het Apeldoorns Basisscholen Kampioenschap. Op 18 februari vond het plaats in het Walterbosch. Met een groep van 4 jongens deed school mee met de starters. In ons team zat Alexander (groep 2), Floris (groep 5), Floris (groep 5) en Fedde (groep 5). Bij de starters deden maar liefst 14 teams mee. Het was een spannende strijd, 4 punten uit 5 ronden maar door een half bord puntje meer wonnen onze jongens. Trots kwam de beker maandag op school. De hele school heeft hem mogen bewonderen bij de rondgang langs alle klassen.
GEFELICITEERD!

Sport van de maand!

Aanmelden voor sport van de maand kan via de website: sportserviceapeldoorn.nl/sportvandemaand.
De kosten om mee te doen bedragen €1,- per kind, per gekozen sport. Je kan je dus inschrijven voor meerdere sporten. April komt er straks aan en er zijn nog sportplekken beschikbaar.
  • Jiu Jitsu groep 4 t/m 6 & groep 7/8
  • Honkbal
  • Hockey (bijna vol)
  • Honkbal, softbal & beeball mix
  • Eenwieleren (bijna vol)
Er kan tot 24 maart aangemeld worden!

De BMX en tennis clinics zitten helaas al vol.
Wees er snel bij!

Event programmeren voor groep 7 en 8

In samenwerking met het Kadaster wordt er een event georganiseerd voor kinderen tussen de 10 en 14 jaar oud op zaterdag 1 april as. Tijdens dit event leren kinderen spelenderwijs programmeren. Ze worden begeleid door ervaren Software Engineers van het Kadaster en Craftsmen.

Opgeven en informatie:
flyer programmeren

Agenda tot de volgende vakantie:

ma 6 maart t/m vrij 24 maart
do 30 maart