berg-en-bos

Nieuws uit de groepen

Groep 3, 4 en 5 naar Orpheus

Op 26 januari gingen de groepen 3, 4 en 5 naar Orpheus. Daar hebben we de voorstelling Lejo ontdekt het orkest mogen zien. Lejo is het tweeogige vingerpopje die jullie misschien kennen van televisie. Aan hem werd gevraagd of hij de dirigent van het orkest kon vervangen. Lejo dacht dat hij zo kon beginnen met dirigeren. Dat viel vies tegen. Het was een kakofonie van geluiden. De dirigent heeft hem toen uitgelegd hoe het orkest in elkaar zit. Er zijn hout blazers, koper blazers, strijkers en het slagwerk. De kinderen hebben alle losse instrumenten ook gehoord die bij ieder groep horen. Samen met de slagwerker hebben alle kinderen in de zaal het geluid van een regenbui gemaakt. Er klonk zelfs zo nu en dan een donder. Op het eind kon Lejo de klus aan. Het was een educatieve, interactieve voorstelling verzorgt door verschillende disciplines; orkest, dirigent en poppenspeler. De kinderen hebben genoten van de 1 uur durende voorstelling. Net als de rij- ouders die de voorstelling vanaf het balkon mochten bekijken. Dank jullie wel voor het rijden!
4-14b0452ae27e4c2281debf8e2b5839f8

Sporten en bewegen is leuk, gezellig en gezond!

Inschrijven en kosten.
Doe jij al aan een sport of ben je nog aan het rondkijken? Met Sport van de Maand kun je ontdekken welke sport je leuk vindt en wat echt bij je past. Of misschien vind je het wel leuk om iedere maand juist een andere sport uit te proberen. Dan kan allemaal met Sport van de Maand. Met Sport van de Maand kun je je inschrijven voor een sport die je leuk lijkt. Je doet een aantal keren mee en daarna aan jou de beslissing of je doorgaat met deze sport of nog verder gaat kijken bij andere sporten. Superleuk toch, om zo heel veel sporten uit te proberen en om te ontdekken van welke sport jij blij wordt?Aanmelden voor sport van de maand kan via de website: sportserviceapeldoorn.nl/sportvandemaand De kosten om mee te doen be- dragen €1,- per kind, per gekozen sport. Je kan je dus inschrijven voor meerdere sporten. Het betaalde bedrag kunnen wij niet terugstorten wanneer je bent ingeschreven maar toch niet mee kunt doen. Meld je aan en doe mee!
Februari is aangebroken, we gaan richting het voorjaar en hopelijk zien we daarna weer veel enthousiaste kinderen bij de clinics die aangeboden worden in (het hopelijke zonnige☀️) maart! Sommige clinics zitten razend snel vol, de ander kan soms wat extra aandacht gebruiken.Zou je onderstaande sporten willen promoten bij jouw school?
  • Hockey
  • Judo groep 5/6 & groep 7/8
  • Beeball
  • Rugby
  • Padel
Er kan tot 17 februari aangemeld worden!Trampolinespringen en judo voor groep 1/2 zit al vol.
mqdefault
Tijdens de afgelopen twee weken stond voorlezen centraal bij ons op school. Naast extra aandacht voor het voorlezen in de klas, hadden we nog iets leuks voor de leerlingen in petto. Alle leerkrachten hebben meegedaan met “The Masked Reader”. Iedere dag werd er een filmpje getoond in de klas. De leerkrachten waren verkleed en lazen voor uit een boek. De leerlingen moesten raden wie er aan het voorlezen was. Met namen zoals “Starboy, “Lady Unicorn” en “de Draak” werden de juffen en meesters aangekondigd. Afgelopen vrijdag vond de onthulling plaats en konden de leerlingen checken of ze het goed hadden geraden. De kinderen vonden het erg leuk en “The Masked Reader” was dan ook een groot succes!

Schaaklessen Berg en Bosschool

Nieuwe serie vanaf februari 2023

Schaken is een leuk uitdagend spel.
Je leert spelenderwijs kritisch en creatief denken, problemen oplossen en plannen maken.
Je leert met elkaar overleggen en oefent zelfbeheersing: ‘Kijk eerst wat je tegenstander kan doen!’

Gediplomeerd schaakleraar Karel van Delft geeft de lessen.
De lessen zijn geschikt voor beginners en gevorderden. Dat kan door de workshopachtige opzet.

De vijftien lessen zijn wekelijks op maandag van 17-18 uur op school.
Er zijn geen lessen wanneer de school gesloten is.
De lesserie kost 75 euro. Inclusief het boekje ‘Ik leer schaken’ en schaakapp Chessmatec.
Ouders/verzorgers krijgen per e-mail een factuur.

De lessen zijn een initiatief van Schaakacademie Apeldoorn. Site: www.schaakacademieapeldoorn.nl. Mail: karel@kvdc.nl. Telefoon: 06-22226928.
Aanmelden kan door het ingevuld aanmeldstrookje (af te halen bij de leerkracht) te mailen naar schaakleraar Karel van Delft.

Agenda tot de volgende vakantie:

vr 24 februari 2023
ma 27 februari t/m vr 3 maart
Margedag - leerlingen zijn vrij.
Voorjaarsvakantie