berg-en-bos
mqdefault
Van 25 januari tot en met 4 februari zijn de Nationale Voorleesdagen. Ook onze school doet hier aan mee. Op donderdag 26 januari zal de vlag gehesen worden. Daarna start de voorleeswedstrijd:
The Masked Reader - Berg en Bos

Elke dag zal er minimaal 1 filmpje in de klassen afgespeeld worden van iemand die voorlees. De grote vraag mis natuurlijk: Wie is het?

Op vrijdag 3 februari worden de voorlezers onthuld. Raden maar dus wie wie is! Hier alvast één hint: alle gemaskerde lezers zijn werkzaam op school.

Nieuws uit de groepen!

Stijldansen groep 5 bij meester Wensink

De leerlingen van groep 5 krijgen vanaf 13 januari wekelijks dansles op vrijdagmiddag van 12:30 tot 13:15 uur.
De eerste stijldansles is begonnen voor de leerlingen van groep 5.We beginnen met de eerste danspasjes en tellen in de maat.Ook worden een aantal thema's besproken:1. respectvol met elkaar omgaan2. Elkaar helpen3. Ondersteunen

De kinderen sluiten de danslessen op zaterdag 25 maart in stijl af. De plaats en precieze tijd krijgen de ouders t.z.t. nog te horen.
PARRO_1674054336446

Groep 3 gaat op bezoek bij de bibliotheek

6-56b056ad8c97439b8d0e759e72479755
Groep 3 is 10 januari op bezoek geweest in de bibliotheek. Hier hebben we geluisterd naar Aadje Piraatje. Daarna hebben we zelf woorden gemaakt uit de lettersoep. Op het einde mochten we ook allemaal een leesboek uitzoeken om te lenen en op school te lezen. Het was een erg leuk bezoek!

De groepen 1 en 2 zijn onderweg naar de ruimte

Deze periode werken we aan het thema de ruimte. We zijn gestart met het boek ‘Andre het astronautje’. We hebben een aantal vragen waar we hopelijk tijdens dit thema antwoord op krijgen. Wat onderzoeken ze in de ruimtestation? Welke planeten zitten er in de ruimte? Wat doet een astronaut? Hoe kan een raket vliegen? Wat is een komeet? Wat is zwaartekracht?
We zingen de liedjes ‘in de maneschijn’ ‘zoom zoom zoom we’re going tot he moon’ en ‘we gaan naar de maan.’

Daarnaast besteden we aandacht aan klanken zoals de r, de a, de s en de p. we werken aan getalbegrip en hoeveelheden en begrippen die te maken hebben met de ruimte. We gaan ervaren om te zweven, evenwicht te houden en ervaren wat zwaartekracht is.

Met Engels werken we ook met de woorden rondom de ruimte, zoals space, astronaut, earth, moon, sun, stars, rocket, en nog veel meer. We tellen terug van 10 naar 0 tot de lancering

Agenda tot de volgende vakantie:

woe 25 januari 2023
do 26 januari 2023
ma 30 januari 2023
vr 24 februari 2023
ma 27 februari t/m vr 3 maart
Studiedag - leerlingen zijn vrij.
Voorstelling groepen 3, 4 en 5
Voorstelling groepen 7 en 8
Margedag - leerlingen zijn vrij.
Voorjaarsvakantie