berg-en-bos
Beste ouders en andere lezers,

Wat zijn de afgelopen weken weer snel voorbij gegaan. Er is in alle groepen hard gewerkt, er zijn muziekworkshops geweest, de bovenbouw is naar de voorstelling van de ASK geweest, sint en zijn pieten waren op school en gisteren hebben we samen met de kinderen een heerlijk kerstdiner gehad. Wat fijn dat dit allemaal weer kon dit jaar! Er waren veel kinderen afgelopen week ziek (dinsdag zelfs 62 leerlingen!) maar gelukkig konden de meesten gisteravond toch aanwezig zijn. Morgen begint de kerstvakantie en we wensen jullie twee fijne weken toe, met gezellige feestdagen!

We zien jullie graag weer op maandag 9 januari 2023!

Nieuws uit de groepen!

Muziek in groep 5/6

Vlieg mee met Phion
Waarom wordt een film minder spannend als je het geluid uitzet? En waarom moet je soms huilen als je naar muziek luistert? Freek en Eric beantwoorden al jouw vragen, en nemen je mee in de wereld van Phion, Orkest van Gelderland & Overijssel. Een serie vol spannende, hilarische en ontroerende ontmoetingen met het orkest en de musici. En… de heren zoeken zelf ook de grenzen op. Want hoeveel water past er eigenlijk in een tuba? En waarom schrijft Freek stiekem een liefdesbriefje? Ga zelf ook aan de slag en vlieg mee naar de wereld van Phion!De afleveringen en het lesmateriaal zijn gratis te bekijken en uit te voeren. Naar aanleiding van deze muzieklessen, via de site Phion.nl, hebben we geleerd hoe je ritmes klapt, een eigen beat kan maken en hoe je zelfs je eigen instrument ontwerpt. Pieterbas en Eva hebben een eigen 'mixmaxelinstrument' in elkaar geknutseld. Het instrument omvat een harp, slagwerkinstrument, panfluit en fluitinstrument in 1.

Kerst knutselen in groep 3

20221221_152128
Groep 3 heeft zelf hele kunstwerken gemaakt met het thema Kerst. Eerst moesten we op elke stip van een borduurkaart een spijker in het hout timmeren. Dit was erg leuk om te doen, maar nog best lastig. Daarna haalden we het papier van het hout af en konden we het werk invullen met wol. Op de foto hiernaast ziet u enkele gemaakte werken. Het was een heel karwei, maar echt heel leuk om te doen. Dit alles heeft plaats gevonden met de hulp van enkele ouders, nogmaals dank voor de hulp!

Take a smartbreak!

Smartbreaks zijn slimme tussendoortjes die ervoor zorgen dat leerlingen zich in 5 minuten even helemaal kunnen uitleven en opladen. SmartBreaks zorgen voor variatie, plezier en beweging, zodat kinderen fris en vol aandacht verder gaan met de volgende les, zonder extra voorbereiding. Kleine pauzes, groot resultaat!Via de gemeente Apeldoorn krijgen alle basisscholen een jaarabonnement op Smartbreaks. Wij gaan op de Berg en Bosschool kijken welke onderdelen wij gaan inzetten gedurende de dag. Energizers en Focusmomenten zijn hier voorbeelden van. De leerkracht kan dit via het digibord samen met de kinderen doen.

Energizers: Lekker een paar minuten samen bewegen. Met deze leuke oefeningen kan overtollige energie worden geuit, wordt meer bewegen gestimuleerd en gaan leerlingen daarna met hernieuwde energie én concentratie aan de slag.

Focus: Even een moment van rust, met deze oefeningen voor concentratie en ontspanning. Leerlingen worden op een toegankelijke manier uitgedaagd om hun focus te verleggen of volledig te ontspannen. Zo worden positieve gedachten ontwikkeld en het zelfvertrouwen gestimuleerd.

Agenda tot de volgende vakantie:

ma 9 januari 2023
di 10 januari 2023
vr 13 januari
di 17 januari 2023
woe 18 januari 2023
woe 25 januari 2023
do 26 januari 2023
ma 30 januari 2023
vr 24 februari 2023
ma 27 februari t/m vr 3 maart

weer naar school én start cito-periode
Bibliotheekbezoek groep 3
Start danslessen groep 5
Technodiscovery groep 5/6
Voorstelling groepen 1 en 2
Studiedag - leerlingen zijn vrij.
Voorstelling groepen 3, 4 en 5
Voorstelling groepen 7 en 8
Margedag - leerlingen zijn vrij.
Voorjaarsvakantie