berg-en-bos

Beste ouders,

We hebben 14 april genoten van een heerlijk Paasontbijt. Het was erg gezellig in alle groepen. Ouders van de AC bedankt voor het regelen. Ook de aansluitende meester- en juffendag was een succes.
Vandaag waren de Koningsspelen. Ook dit was een groot succes bij alle groepen. Gemixt langs allerlei spelletjes, wat een feest! Leerlingen en docenten van het Christelijk Lyceum bedankt voor de organisatie!

Voor nu wensen wij jullie allemaal een prettige en zonnige meivakantie toe. We zien jullie graag op 9 mei weer.

Leerlingenraad

In de leerlingenraad is de afgelopen tijd veel besproken. We hebben onder andere gepraat over een schoolvlag, deze is ondertussen gehesen en wappert elke dag op het grote plein. De leerlingenraad heeft input kunnen geven bij de ontwikkeling van het nieuwe schoolplein. Afgelopen tijd is er, na schetsen en overleggen met verschillende partijen, een definitief plan gevormd. Uiteraard hebben we deze met de leerlingenraad besproken. De taak voor de leerlingenraad is nu om alle nieuwe informatie in de klassen te verspreiden zodat alle leerlingen up-to-date zijn.
Leerlingenraad

Klankgroepen in groep 3

Groep 3 leerde de laatste stap bij het stappenplan om woorden te verdelen in klankgroepen. Dit hebben we de afgelopen tijd in kleine stapjes geoefend. We oefenen dit elke dag. De klankgroepenkaart zit nu ook in onze map. Klankgroepwoorden zijn woorden, zoals: wonder, helder, mappen, rekken, zomer, bomen, moeder en tuinen.

Belangrijke data:

25 mei - studiemiddag, de kinderen zijn om 12.00u vrij!
7 juni - studiedag, de kinderen zijn vrij deze dag.