berg-en-bos
Beste lezers,

De eerste schoolweek zit er al weer bijna op! Wat is het fijn om samen weer op school te zijn en de blije gezichten van de kinderen te zien. Wat goed om te zien dat er maandagmiddag zoveel ouders even in de school en in de klas kwamen kijken. We vinden het fijn om jullie op deze manier even te ontmoeten. In de loop van het schooljaar zullen we vaker momenten hebben waarop we jullie graag uitnodigen om een kijkje te komen nemen. Dat zal vaak aan het eind van een project- of themaweek zijn bijvoorbeeld.

De KOL (kind-ouder-leerkracht) gesprekken zijn inmiddels gepland en via Parro kunt u zich inschrijven. Zo kunnen ouders en kinderen een goede start maken en nader kennismaken met de nieuwe leerkracht.

Donderdag 15 september staat het stokbroodbakfeest gepland. Schrijf het maar alvast in de agenda. Het stokbroodbakfeest is een mooie traditie om samen met alle ouders, kinderen en leerkrachten de opening van het nieuwe schooljaar te beginnen. Nadere informatie volgt snel.

Komende dinsdag hopen we ook veel ouders te begroeten op de jaarlijkse informatieavond. De tijden kunnen jullie in Parro vinden. Graag tot dinsdag!

Nieuws uit de groepen:

De gouden weken in de groepen

1 en 2

Deze en komende weken werken we met de gouden weken. Ons uitgangspunt is het boek ‘Het kleurenmonster gaat naar school’ van Anna Llenas.

We hebben het over de emoties die de monsters ervaren zoals, blij, kalm, boos, verdrietig en bang. Elk emotiemonster heeft zijn eigen kleur, geel voor blij, groen voor kalm, rood voor boos, blauw voor verdrietig en grijs voor bang. Deze emoties komen ook terug in de Engelse lessen.

We focussen ons op de goede basis. Denk hierbij aan vormen, de telrij, kleuren, en de dagelijkse regels en routines. Daarnaast doen we activiteiten waarbij we elkaar beter leren kennen. We ontdekken de klas en komen er achter wat er allemaal te doen is op school.

We kijken uit naar een leuk en leerzaam jaar met elkaar.

Een vliegende start in groep 3!

De eerste weken in groep 3 zijn altijd even wennen. Er zijn veel dingen nieuw of net even anders dan in groep 2. Daarnaast leren we in de eerste weken al ontzettend veel. Deze eerste week hebben we al vier letters geleerd! Ook hebben we al twee schrijfletters geleerd en zijn we aan het rekenen geweest. In de middag was er nog tijd om te spelen, vooral de boomhut is erg geliefd.

Verder staan de eerste weken in het kader van de gouden weken, we moeten elkaar beter leren kennen. Dit doen we door spelletjes met elkaar te spelen en over onszelf te vertellen. Ook moeten we de regels en de routines die bij groep 3 horen ons eigen maken. Hier oefenen we dan ook veel mee.
20220826_152714

De Gouden Weken in groep

5-6

De eerste week in groep 5-6 was erg gezellig en staat in het teken van 'De Gouden Weken' waarin we aan het groepsgevoel van de klas werken. Er is meteen al hard gewerkt en niet alleen aan rekenen en taal. Zo hebben de leerlingen vandaag onderzoek gedaan om een antwoord te vinden op de vraag "Voel je overal hetzelfde?"Ook hebben ze al muziek gehad van Meester Jaak (een PHION-project) en een nieuw jazzy liedje van Juf Sanne geleerd.

Een van de dingen die in groep 5 en 6 steeds belangrijker worden is TIJDSBESEF.Wij raden daarom ook aan om voor jullie kind een horloge aan te schaffen en ze regelmatig te vragen hoe laat het is, of over hoeveel uur of minuten ze bijvoorbeeld gaan eten of naar de sportclub gaan (dit noemen we ook wel klok rekenen).
Outlook-dr3eh1m0

Nieuws over de activiteitencommissie (AC)

Met ingang van dit schooljaar willen we de AC in een nieuwe vorm laten starten. Eind vorig schooljaar is de AC in de huidige vorm opgeheven en willen we binnenkort starten met een nieuwe AC.De bedoeling is dat de ouderparticipatie anders vorm wordt gegeven en dat er met deze werkwijze meer ouders de kans krijgen om te helpen bij de verschillende activiteiten. Per klas zal er één ouder plaatsnemen in de AC en daarnaast worden er oproepen gedaan via Parro voor hulp. Zo kan iedere ouder een keer helpen bij een activiteit, zonder direct in de AC te hoeven zitten.
Omdat het stokbroodbakfeest al op 15 september is, zullen we bij deze activiteit gebruik maken van de coördinator van vorige keer. Via Parro zal er binnenkort nog een oproep volgen voor extra hulp. Myrna en Mariken (groepsleerkrachten) zijn namens school de contactpersonen voor het stokbroodbakfeest.Binnenkort volgt er meer informatie over de aanmeldprocedure voor nieuwe AC-leden.

Vakanties en vrije dagen

De vakanties en vrije dagen zijn terug te vinden in de schoolagenda in Parro en op de website. Hieronder staan ze nog even allemaal op een rijtje:
Vakanties:
Herfstvakantie:24 t/m 28 oktober 2022
Kerstvakantie: 23 december t/m 06 januari 2023
Voorjaarsvakantie: 24 februari (vr) t/m 03 maart 2023 Goede Vrijdag/Pasen: 07 t/m 10 april 2023 Meivakantie: 24 april t/m 5 mei 2023 Hemelvaartweekend: 18 t/m 21 mei 2023 Pinksterweekend: 27 t/m 30 mei 2023
Zomervakantie: vrijdag 7 juli t/m 18 augustus 2023
Studiedagen: