berg-en-bos
Beste lezers,

Het afgelopen schooljaar is weer omgevlogen! De laatste weken is er nog hard gewerkt in de groepen, maar is er ook tijd geweest voor leuke dingen. Schoolreisjes, kamp groep 8, excursies naar het Kröller-Müller en TechnoDiscovery en niet te vergeten de opvoering van de eindmusical van groep 8. Wat fijn dat we weer te gast konden zijn bij het Walterbosch. We wensen jullie allemaal een hele fijne, zonnige vakantie en we zien de kinderen graag weer op maandag 22 augustus.

Voor echte noodgevallen zijn we in de vakantie bereikbaar op nummer 06-20796669.

vakantie
kolomfoto_62

Update schoolplein

Begin dit jaar zijn wij enthousiast gestart met de voorbereidingen voor het aanvragen van de Groene Schoolplein subsidie van de gemeente Apeldoorn. Een werkgroep van ouders uit de Activiteitencommissie is betrokken geweest bij het selecteren van een ontwerper. Bedankt voor al jullie inzet en tijd tot nu toe!
Via de digitale enquête hebben wij ook van jullie leuke ideeën ontvangen. De kinderen mochten samen met de ontwerpster meedenken en een aantal groepen hebben zelfs een maquette gemaakt op school. Ook de leerkrachten zijn druk bezig geweest om input te leveren voor het ontwerp en er kwamen ideeën binnen vanuit de buurt. Nadat alle ideeën zijn verzameld is de ontwerpster aan de slag gegaan. Haar ontwerp delen wij later dit jaar.

Echter werd tijdens het proces duidelijk dat niet alleen onze school op de monumentenlijst staat, maar dat ook het schoolplein dezelfde status heeft. Voor het veranderen van het schoolplein moet een monumenten vergunningsaanvraag gedaan worden. Hierdoor is het project enigszins vertraagd en zal de uitvoering pas kunnen starten nadat de vergunning binnen is én indien vervolgens de subsidie is aan ons is toegewezen. We verwachten hierdoor medio/ najaar 2023 met de uitvoering te kunnen starten. Voor nu betekent dit dat we zeker niet stil zitten en achter de schermen doorgaan met het project. Subsidies vanuit de provincie Gelderland proberen we binnen te halen en overleggen worden opgevolgd in samenwerking met leerplein055.

Uw bijdrage

Indien u al een bijdrage gedaan had, dan is deze recentelijk teruggestort. Ook overige support van bijvoorbeeld bedrijven staat voorlopig on hold. Dit om het overzicht te behouden en omdat aanvankelijk onduidelijk was of de schoolplein renovatie wel doorgang kon vinden. Zodra wij zekerheid hebben over de vergunningsaanvraag zullen wij ouders en kinderen opnieuw vragen een steentje bij te dragen. Wij danken iedereen die reeds een financiële bijdrage had gedaan en hopen wederom op jullie steun volgend jaar.
summercamp
Volgende week (11-15 juli) is de hele week het Summercamp Engels voor Bengels te gast op de Berg en Bosschool. Dus als jullie kinderen binnen of buiten op het schoolplein zien dan weten jullie ervan. Dit jaar vergeten om in te schrijven? Volgend jaar is er weer een nieuwe kans!

Wij wensen alle kinderen en begeleiding van het Summercamp een leuke week!
Afbeelding1

Vakantielezen voor groep 3 en 4

Vakantielezen flyer 2022 Vakantielezen met CODA:

Ga mee op reis! Op de camping, in de tuin, aan het strand, op de trampoline of thuis op de bank: in de zomer kun je overal lezen - en met Vakantielezen van CODA wordt lezen extra leuk! Ga je samen met je kind(eren) mee op reis? Vakantielezen is een spannende ontdekkingsreis voor beginnende lezers uit groep 3 en 4. CODA biedt deze zomeractiviteit aan om samen met jullie het leesniveau van kinderen in de schoolvakantie op peil houden. Doe mee en maak kans op prijzen Op de website www.vakantie-lezen.nl reis je samen met je kind(eren) door zes landen zoals Dierenrijk, Sportmanië en Lachland. In elk land doe je opdrachten en probeer je de schat te vinden. En met deze digitale schattenjacht maken jullie ook nog eens kans op het winnen van een tablet of een andere leuke prijs.