nieuws uit groep 5

maandag 22 juni 2020

We zijn bezig met de laatste weken in groep 5. Wat is het fijn om elkaar weer allemaal te zien in de klas! Vorige week zijn we begonnen met lessen over de water kringloop. De eerste les was in het Nederlands, maar de volgende lessen worden Engelstalig.
De kinderen maken kennis met woorden als evaporation, condensation, precipitation. Deze woorden leren we zelfs in een rap te gebruiken.
Tijdens de natuurles hebben de kinderen een exo-skelet gezien van een kreeft. Daar hebben we uitgebreid bij stil gestaan en het vergeleken met een inwendig skelet.
Binnenkort maken we ook kennis met een nieuwe leerling die bij ons in groep 6 komt. Dat is leuk voor ons, en spannend voor haar.
Nog 4 weken te gaan om de laatste lessen te geven en ook nog leuke dingen in de klas te doen. We zijn zo goed als klaar voor groep 6.