studiereis Californië

vrijdag 8 november 2019

In de herfstvakantie hebben Ashley, Marcel en Nanda een studiereis gemaakt naar Californië. Het thema van deze reis was bilingual  (tweetaligheid) en math. (wiskunde). Met 17 mensen uit het onderwijs vanuit het hele land hebben we deze inspirerende reis mogen maken.

Deze reis hebben we al een jaar voorbereid. Carly Klein (building language & culture) begeleidt ons team hier op school al voor het tweede jaar in ons VVTO-traject/ Engels. Zij organiseert deze reis. Alle collega’s hebben de gelegenheid gekregen om te motiveren waarom hij of zij mee mee wilde gaan. Naast Nanda, waren Ashley en Marcel de gelukkigen die mee mochten van Leerplein055. Ashley is onze coördinator Engels, Marcel is bezig met het rekenen-wiskunde op onze school. De reis is bekostigd vanuit het nascholingsbudget van Leerplein055 voor ontwikkeling en onderwijsvernieuwing.

Het was een zeer inspirerende reis waarin we twee prachtige elementary schools en twee universiteiten hebben bezocht. We hebben in de klassen mogen kijken, het onderwijs kunnen proeven, lezingen gehad over de nieuwste inzichten over taal en wiskunde, en heel veel ideeën opgedaan. Wat hebben we een professionaliteit en bevlogenheid gezien!

Math labs, tutoring , werken met experts in wiskunde ( kinderen), portfolio’s van kinderen aan de muren, maar ook hoe ze de ’talen’ zichtbaar maken in de groepen.Wij zullen de komende tijd gaan kijken wat we hier op de Berg en Bos van gaan gebruiken.We zullen daar over schrijven in het bulletin, maar ook via de schoolapp.

De brieven die groep 8 heeft geschreven zijn vol enthousiasme in ontvangst genomen op de “El Sol academy”. We verwachten snel de eerste reacties en antwoorden. We denken dat we een mooie samenwerking met deze school kunnen aangaan. Nieuwsgierig naar deze school? Kijk eens op : https://www.elsolacademy.org/