Pengebruik op school en luizentasse

vrijdag 3 september 2021

Op de Berg en Bosschool schrijven alle kinderen met een vulpen. (rollervulpen) In groep 3  schrijven de kinderen tot aan de kerstvakantie met potlood, daarna beginnen zij ook met het leren schrijven met een rollervulpen. Alle kinderen krijgen eenmalig in groep 3 een vulpen van school waar ze alle jaren  hier op school mee kunnen schrijven. Als de pen kwijt of kapot is moeten ze zelf voor een nieuwe vulpen zorgen. Dat mag een eigen vulpen zijn, maar ze zijn ook op school verkrijgbaar voor €7,00 per stuk. Vullingen krijgen de kinderen gewoon van school.

Ook krijgen alle kinderen die starten op school een luizentas. Deze tas kost €4,00 als deze vervangen moet worden. Ook deze zijn op school verkrijgbaar. De luizentas mogen de kinderen zelf versieren en mooi maken. zoals ze zelf willen. De zak moet wel wasbaar blijven.