Opleider in de School

vrijdag 6 maart 2020

Onze school is al een groot aantal jaren Opleidingsschool voor de regio Stedendriehoek. Wij werken als school daarvoor samen met de PABO in Deventer. Elk jaar ontvangen we studenten uit alle leerjaren van de PABO. Wanneer de studenten hun opleiding theoretisch hebben afgesloten, moeten ze nog een half jaar zelfstandig een groep lesgeven. Dit is de LIO-stage. De letters LIO staan voor Leerkracht In Opleiding. Aan het einde van deze LIO-stage zijn de studenten startbekwaam en kunnen ze solliciteren naar een functie in het onderwijs. Wij zijn er trots op dat we al een grote groep studenten de gelegenheid hebben gegeven om hier hun opleiding af te ronden. Juf Britt en Juf Celeste zijn voorbeelden van LIO-studenten van onze school. Op dit moment is Juf Kim bezig met haar afsluitende stage. Zij zal zich in het volgende bulletin even voorstellen.
De begeleiding van de studenten is in handen van de groepsleerkracht. Daarnaast bezoekt de Opleider in de School (OIDS) ook regelmatig studenten tijdens lessen die zij geven. De groepsleerkracht en de OIDS bepalen samen de eindbeoordeling voor de student.

Marcel Wever
Opleider in de School