Lessen HVO

donderdag 26 oktober 2017

Lessen HVO

Na de zomervakantie ben ik gestart als docent HVO in de groepen 5 en 6. In de eerste lessen hebben we kennis gemaakt met elkaar. Ook hebben de leerlingen elkaar beter leren kennen. Welke kernkwaliteiten passen bij jou en welke bij de andere leerlingen? Een hele leuke les was die met het complimenten sneeuwbalspel.

Rondom de week van de vrede hebben we nagedacht over wat vrede is. Bij de cartoon van LEN hebben de leerlingen bedacht wat de figuren uitwisselen. Ook gingen we op zoek naar de stille plek in jezelf: hoe ziet die eruit?

Tijdens de Kinderboekenweek hebben we gefilosofeerd over bang zijn; wanneer is het slim om bang te zijn, wanneer is het niet realistisch en wanneer totaal onnodig. Ook zijn er fantastische boekenmonsters gemaakt.

HVO is laten zien wat je denkt, wilt en voelt en ook luisteren naar wat een ander bedoelt.

De komende lessen gaan we onderzoeken wat het verschil is tussen weten en denken. Weet jij het? Of denk je dat je het weet?

Nicolet Korenblik

Docent HVO