Kinderboekenweekfeest bij Coda

donderdag 21 september 2017

Zaterdag 7 oktober Kinderboekenweekfeest in CODA

12.30 – 17.00 uur | CODA Museum en CODA Junior | € 5,- | Speciale ‘2=1 actie’ van 16 t/m 23 september

Zaterdag 7 oktober wordt in CODA het jaarlijkse Kinderboekenweekfeest gevierd – met verrassende voorstellingen, boeiende workshops en leuke activiteiten die allemaal iets te maken hebben met het thema ‘Griezelen – durf jij het aan?’ Natuurlijk is dit feest niet compleet zonder een bezoek van bekende kinderboekenschrijvers, een illustrator en heel veel leuke, een beetje spannende maar vooral uitdagende activiteiten, workshops en voorstellingen. De kaartverkoop start zaterdag 16 september in CODA (Museum, Centrale Bibliotheek, dok Zuid en De Maten) en bij Nawijn & Polak in Apeldoorn.

Dit jaar staat de Kinderboekenweek in het teken van het thema ‘Griezelen – durf jij het aan?’ Een thema dat ook centraal staat tijdens het Kinderboekenweekfeest dat in CODA gevierd wordt. Passend bij het thema willen we onze jonge bezoekers die dag vooral uitdagen om iets te doen wat ze nog niet eerder gedaan hebben. Of iets waarvan ze dachten dat ze dat nooit zouden durven of doen – niet (alleen maar) griezelig dus, maar vooral ook stoer én uitdagend.

Durf jij…?

Volg een training voor geheim agent, leer hoe je monsters kunt tekenen, bekijk reptielen zoals een wurgslang van heel dichtbij, leer dansen als Michael Jackson in ‘Thriller’ of loop over een wiebelige plank op 20 meter hoogte in ons VR Lab en nog veel meer. Durf jij….??

Bekende kinderboekenschrijvers en illustrators

Natuurlijk komen er ook dit jaar weer bekende kinderboekenschrijvers en een illustrator. Deze keer zijn dat Janneke Schotveld & Annet Schaap, Nanda Roep, Mirjam Oldenhave en Erik Nieuwenhuis (Oirik). Kom naar hun meet & greet of verrassende workshops en dans, zing en teken met hen mee. De middag begint natuurlijk met een spectaculaire opening en met de bekendmaking van de winnaar van het Apeldoorns Uiltje in CODA Museum.

Download het programmaboekje van het Kinderboekenweekfeest

In het programmaboekje vind je niet alleen wat er in CODA te doen is, maar ook waar en hoe laat. Maak je keuze en doe mee aan tal van te gekke workshops, verwonderende voorstellingen en uitdagende activiteiten! De middag begint natuurlijk met een spectaculaire opening en met de bekendmaking van de winnaar van het Apeldoorns Uiltje in CODA Museum. Download het programmaboekje.

Kaartverkoop

Kaartjes zijn vanaf 16 september te koop in CODA (Museum, Centrale Bibliotheek, dok Zuid en De Maten) en bij Nawijn & Polak in Apeldoorn; deze kosten € 5,- per stuk. Met dit kaartje krijg je niet alleen toegang tot alle activiteiten, workshops en voorstellingen, maar kun je ook iets te drinken en te snacken halen in CODA en krijgen jouw ouder(s)/begeleider(s) korting op een kop koffie/thee met gebak.