Kinderboekenweek 2020

vrijdag 25 september 2020

Woensdag 30 oktober is de start van de Kinderboekenweek! Het thema is dit jaar: En toen…  (geschiedenis dus)

We zullen de start dit jaar met de hele school samen op het plein doen. Een tijdmachine brengt ons naar de vroegere tijden. En natuurlijk zingen we het speciale Kinderboekenweek lied!

Woensdag om 8.30 uur starten we hiermee op het plein. Natuurlijk mag u blijven kijken, helaas niet op het schoolplein. Alle andere activiteiten zullen de leerkrachten via de schoolapp, Facebook en de website met u delen! Aan het einde van dit project (vrijdag 16 oktober) sluiten we af met een heuse tentoonstelling voor elkaar. Helaas mogen ouders dit niet komen bekijken, heel erg jammer natuurlijk! We zullen die dag filmpjes maken en met u delen!

HET LIED VAN DE KINDERBOEKENWEEK: EN TOEN?

Dans en zing lekker mee, thuis of in de klas!

Dans mee op het nieuwe lied van Kinderen voor Kinderen, speciaal gemaakt voor de Kinderboekenweek.
We zingen over geschiedenis – van Cleopatra en Van Gogh tot Albert Einstein – en over… jou! Wat ga jij doen om geschiedenis te maken?
De nieuwe clip werd opgenomen in het Rijksmuseum in Amsterdam.
Vanaf 7 september komt de songtekst en de dansvideo online.
Luister het lied hier: