Corona op de Berg en Bosschool

maandag 1 november 2021

Nadat we ruim 1,5 jaar zo goed als geen positief geteste kinderen op school hadden, is het helaas de afgelopen weken wat veranderd. In de herfstvakantie bleek een aantal leerlingen in groep 7 corona te hebben. Gelukkig zijn de meeste kinderen er niet heel erg ziek van geweest. De school heeft nauw contact met de GGD hierover en iedere keer wordt er goed naar de situatie op school gekeken. Omdat er meer dan 3 kinderen corona hadden in groep 7, is na nauw overleg met de GGD en het Coronateam van Leerplein055 besloten om een quarantaine- en test advies te geven voor alle kinderen in groep 7. Dat was de reden dat de kinderen van groep 7 vorige week nog twee dagen extra thuis waren en online les hebben gekregen.

Kinderen hoeven in principe niet thuis te blijven als ze contact hebben gehad met een ander kind met Corona. Wel is het enorm belangrijk dat er goed in de gaten wordt gehouden of een kind klachten krijgt. In dat geval is het dringende advies om de kinderen te laten testen bij de GGD.

Het is helaas niet helemaal te voorkomen dat er kinderen hier en daar positief testen. Wel is het onze gezamenlijke verantwoordelijkheid om de verspreiding zo klein mogelijk te houden.

We doen daarom echt een beroep op jullie als ouders, om jullie kinderen goed in de gaten te houden of ze klachten hebben. Als er meer dan 3/4  kinderen in een klas positief besmet zijn, zal de klas waarschijnlijk in quarantaine moeten en online onderwijs moeten volgen. Dat is de reden waarom we samen proberen om dit te voorkomen. Alleen samen kunnen we ervoor zorgen dat de verspreiding zo klein mogelijk blijft!

Voor meer informatie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/thuisquarantaine/quarantaine-gezinnen-met-kinderen