Nieuws uit groep 5

vrijdag 8 september 2017

We zijn weer fris van start gegaan dit schooljaar!
Er zijn 2 juffen in groep 5. Juf Jacqueline werkt op maandag en dinsdag en Juf Esmée werkt van woensdag t/m vrijdag.
Ook hebben we 2 stagiaires in de groep.
Aankomende maandag begint Amber met haar stage. Zij is derdejaars PAbo studente en zal op de maandag en dinsdag in de klas zijn. Op donderdag hebben we een Pedagogiek student, zij heet ook Esmée. Zij blijft het hele schooljaar.

Op donderdag krijgen de kinderen HVO les van juf Nicolette.
Dit is van 10:30 uur tot 11:15 uur in het wissellokaal.

In groep 5 komen veel nieuwe vakken aan bod. zoals
Aardrijkskunde en topo, Geschiedenis en Engels.
Ook is er dit jaar een nieuwe methode voor Begrijpend lezen, namelijk Leeslink.

Het is wel hard werken voor de kinderen, want vorig jaar hadden ze nog lekker de vrijdagmiddag vrij. Maar vanaf groep 5 gaan ze ook die middag naar school.
Gelukkig hebben we dan een gezellig programma, met oa handvaardigheid en Kanjertraining.
We hebben al 2 lessen van de Kanjertraining gedaan. We hebben het gehad over omgangsregels en gedrag. We maken veel gebruik van rollenspel, om het zo aan kinderen duidelijk te maken.

Het is jullie vast al opgevallen dat groep 5 nu aan het eind van de gang zit. Het is wel een stukje lopen, maar daardoor hebben we wel een extra werkplek kunnen creëren in de gemeenschapsruimte en het wissellokaal. Hier zijn ook regelmatig kinderen uit groep 5 te vinden. Zij werken dan samen aan een opdracht, of maken taken op de computer. Wij vinden het in groep 5 erg belangrijk dat kinderen zelfstandig kunnen werken, maar ook goed leren samen te werken.
Hiervoor gebruiken wij middelen zoals het stoplicht, de zelfstandig werkblokjes en coöperatieve werkvormen om groepjes te maken.

We gaan er een fijn schooljaar van maken!!

Groetjes van de juffen