Nieuws uit groep 4

zaterdag 1 februari 2020

Afscheid juf Mirthe:
Dinsdag 21 januari heeft juf Mirthe afscheid genomen van groep 4. Ze heeft de kinderen veel leuke spelling, taal, reken, knutsel en gymlessen gegeven. Samen met de klas hadden we een mooi bloemen boeket geknutseld, deze hebben Lauren en Eva namens de groep gegeven. We gaan juf Mirthe allemaal heel erg missen maar wensen haar veel plezier en succes in groep 7!

Juf Mirthe en groep 4 tijdens het spel ratten en raven:

Engels in groep 4:
Na de kerstvakantie zijn we gestart met het thema winter. Bij de opening van dit thema hebben we een liedje in het Engels geleerd: Little snowman. De kinderen kennen ondertussen al veel nieuwe Engels woorden, rondom het thema winter. Een aantal voorbeelden zijn: snowman, snow flakes, ice, icecle, skiing etc. Afgelopen week hebben we voor het eerst een knutsel les in het Engels gehad. Dat was voor de kinderen nog best even spannend. De les stond natuurlijk in het teken van het thema winter. Ze hebben in tweetallen een mooie winter poster gemaakt. Het was even wennen dat de juf alleen maar Engels praat tijdens de les, maar met elkaar zijn ze daar goed uitgekomen. Volgende week gaan we de winter poster afmaken, ze komen daarna in de klas te hangen. Kom gerust na schooltijd eens kijken!

Rekenen in groep 4:
De afgelopen periode stond in het teken van de tafel van 5, klokkijken, sommen uitrekenen op de getallenlijn en rekenen met geld. Dit gaan we de komende weken nog veel herhalen tijdens de rekenlessen. De kinderen hebben onder andere geleerd welke euromunten en bankbiljetten er zijn en hoe ze gepast kunnen betalen in de winkel. Volgende week staat er weer een reken circuit op het programma. Ze vinden de (reken)spellen altijd erg leuk en zo oefenen we gelijk extra met rekenen!

Juf Kim in groep 4:
Maandag 10 februari start juf Kim bij ons in de klas. We willen haar bij deze van harte welkom heten!