Passend Onderwijs

dinsdag 11 februari 2014

Elk kind heeft recht op goed onderwijs. Ook kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. Het kabinet wil dat zoveel mogelijk kinderen naar een reguliere school kunnen gaan. Kinderen die het echt nodig hebben kunnen naar het speciaal basisonderwijs of het speciaal onderwijs. In Apeldoorn gaan de twaalf besturen en de bijbehorende basisscholen en scholen voor speciaal onderwijs samenwerken om alle leerlingen passend onderwijs te kunnen geven.

Scholen krijgen zorgplicht. Dat betekent dat scholen elk kind een passende onderwijsplek moeten bieden. Of op de school waar u uw kind aanmeldt, eventueel met extra ondersteuning, of op een andere school in het regulier of speciaal onderwijs. Ouders worden hier nauw bij betrokken en scholen gaan beter samenwerken. Ook hoeven ouders geen ingewikkelde indicatieprocedure te doorlopen en zijn er straks geen rugzakjes meer. De extra ondersteuning die kinderen nodig hebben wordt rechtstreeks door de samenwerkende scholen georganiseerd en betaald.

Passend onderwijs Apeldoorn Op onze website vindt u informatie over passend onderwijs via de SchoolWiki. Voor passend onderwijs Apeldoorn wordt een website ontwikkeld, deze website zal medio april live gezet worden. Tot 1 augustus 2014 kunt u terecht bij: WSNS@leerplein055.nl of de coördinator van het samenwerkingsverband, mevrouw Anja Baars (06-40114305). De contactgegevens voor passend onderwijs vanaf 1 augustus 2014 worden zo spoedig mogelijk bekend gemaakt.

Voor meer informatie over passend onderwijs verwijzen wij u graag naar onderstaande informatie en websites:
Passend-onderwijs-voor-ouders-en-kinderen (PDF)
Ministerie van Onderwijs over passend onderwijs (www.passendonderwijs.nl)
Informatie over ondersteuning van uw kind binnen passend onderwijs (www.5010.nl)